Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Urzędy pracy on-line z profilem zaufanym

Urzędy pracy on-line z profilem zaufanym fotolia.pl

Urzędy pracy udostępniły osobom bezrobotnym i poszukującym pracy możliwość elektronicznej komunikacji z wykorzystaniem m.in. bezpłatnego profilu zaufanego. Posługując się podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym można zarejestrować się w urzędzie pracy, zaktualizować swoje dane lub złożyć inne wnioski.

Aby zarejestrować się on-line w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy, należy wejść na stronę www.praca.gov.pl i wybrać jedną z dwóch metod rejestracji: uproszczoną, za pomocą której zainteresowanym wyznaczona zostanie automatycznie data i godzina wizyty w wybranym powiatowym urzędzie pracy, lub w pełni elektroniczną, skutkującą wpisem do rejestru prowadzonego przez dany urząd pracy. W przypadku drugiego sposobu rejestracji, konieczne jest załączenie do wniosku skanów oryginałów wymaganych dokumentów (dokument tożsamości, zdjęcie, świadectwa i dyplomy szkół/uczelni, świadectwa pracy itp.).

Warunkiem zdalnej rejestracji jest opatrzenie wniosku bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, lub profilem zaufanym (bezpłatną metodą uwierzytelnienia w różnych systemach e-administracji, np. ZUS, CEIDG). Profil zaufany można uzyskać rejestrując się w systemie ePUAP (www.epuap.gov.pl), składając wniosek o profil zaufany i potwierdzając swoje dane podczas jednej wizyty w dowolnym urzędzie (m.in.: jednostki ZUS, urzędy skarbowe, urzędy wojewódzkie), niezależnie od miejsca zamieszkania.

Źródło: CPI MAC

Pt., 5 Lp. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka