Czym jest partycypacja i dlaczego jest nam potrzebna? Jak wykorzystać jej mechanizmy podczas tworzenia skutecznej polityki lokalnej? Jak zaktywizować społeczność do wspólnego działania?
Rusza kolejna edycja szkoleń w ramach Akademii Lokalnej Polityki Publicznej tym razem dla samorządów z woj. warmińsko-mazurskiego. Dla tych, którzy chcą poznawać zagadnienia związane z partycypacją publiczną, a zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystywać w codziennej pracy, przygotowaliśmy warsztaty, które prowadzić będą specjaliści-praktycy, twórcy wielu publikacji na temat partycypacji.
Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z procesem tworzenia diagnozy problemów społecznych, wdrażania programów współpracy z mieszkańcami, aktywizowania społeczności lokalnej, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i konsultowania dokumentów strategicznych gmin. Po skończeniu warsztatów uczestnicy otrzymują certyfikat.
Organizatorzy zapraszają wójtów, burmistrzów, starostów, naczelników wydziałów oraz sekretarzy, pełnomocników ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, przewodniczących rad, radnych oraz innych delegowanych przez urząd pracowników chcących wziąć udział w warsztatach i wizytach studyjnych.
Najbliższe zajęcia zaplanowano kolejno: 21-22 maja, warsztat z zakresu zrównoważonego rozwoju "Strategiczne planowanie zrównoważonego rozwoju w jednostkach samorządu lokalnego", EŁK | 23-24 maja, warsztat z zakresu integracji społecznej "Nowoczesny samorząd: Budowanie wizerunku samorządu poprzez rozwiązywanie problemów społecznych", OLSZTYN | 4-5 czerwca, warsztat z zakresu przedsiębiorczości i zatrudnienia "Lokalne programy wspierania przedsiębiorczości i zatrudnienia" - ELBLĄG.
Dołączenie do ALPP umożliwia dostęp do bazy doświadczeń zbieranych cały czas podczas realizacji projektu "Decydujmy razem", rozszerza wiedzę na temat problemów społecznych, tworzenia i wdrażania programów oraz strategii, dobrego planowania, aktywizowania społeczności lokalnej, technik negocjacyjnych, rozwiązywania sytuacji konfliktowych a także pomaga poprawić jakość dokumentów strategicznych gminy/powiatu. Ponadto, dla uczestników warsztatów zaplanowana została wizyta studyjna w jednym z samorządów realizujących projekt „Decydujmy razem".
Kolejne zajęcia Akademii odbędą się odpowiednio: podkarpackie -wrzesień/październik br., pomorskie - październik/listopad br. Organizatorzy zapraszają pracowników gmin i powiatów: wójtów, burmistrzów, starostów, naczelników wydziałów. Zapraszają również sekretarzy, pełnomocników ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, przewodniczących rad, radnych oraz innych delegowanych przez urząd pracowników chcących wziąć udział w warsztatach i wizytach studyjnych w ramach Akademii.
Więcej informacji o ALPP i dokumenty rejestracyjne: TUTAJ
Źródło: Fundacja Fundusz Współpracy