26 października 2022 r. odbyło się posiedzenie Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii. Minister Cyfryzacji przedstawił informację nt. stanu realizacji wymiany infrastruktury do obsługi Systemu Rejestrów Państwowych w urzędach gmin i urzędach stanu cywilnego.
Główne cele programu to zapewnienie dobrej jakości środowiska pracy dla urzędników samorządowych obsługujących obywateli oraz stworzenie jednorodnego środowiska sprzętowo-sieciowego związanego z rejestracją stanu cywilnego.
Planuje się wymianę wszystkich komputerów z systemem Windows 7 na nowsze, zapewnienie wymiany komputerów co 5 lat w każdym urzędzie gminy i w każdym urzędzie stanu cywilnego, zapewnienie wymiany pozostałej infrastruktury sprzętowej nie rzadziej niż co 5 lat. Wprowadzi się standard sprzętowy w zakresie pamięci RAM, standardu zorientowanego na zakres sterowników oraz komfort obsługi z poziomu użytkownika i obywatela.
W ramach projektowanych zadań Minister zobowiązał się do zaprojektowania obrazu systemu operacyjnego na komputerach przekazywanych do urzędów, wymiany w trybie pilnym 3 500 stacji roboczych. Planuje się też zakup sprzętów do nadawania numerów PESEL obywatelom Ukrainy. Przygotowano specjalny tryb nadawania numeru PESEL, proces został połączony z obligatoryjnym pobraniem zdjęcia oraz odcisków palców osoby.