Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Wsparcie dla dróg lokalnych jednak w resorcie infrastruktury?

Sejmowa komisja infrastruktury na posiedzeniu 13 stycznia przyjęła inicjatywę ustawodawczą przewodniczącego komisji w sprawie zmiany ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Tekst nowelizacji (datowany na 8 stycznia br.) jest bardzo krótki. Przenosi (zmianą ust. 9 art.42) odpowiedzialność za udzielanie samorządom dotacji celowych z budżetu państwa na budowę, przebudowę i remont dróg powiatowych i gminnych - z ministra właściwego do spraw administracji na ministra właściwego do spraw transportu.
W uzasadnieniu napisano, iż rząd zamierza utrzymać mechanizm wsparcia dróg lokalnych po roku 2015, w którym kończy się Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2011-2015. Potwierdzono także znane już ustalenia, iż w roku bieżącym kwota przeznaczona na wsparcie dla samorządów wynosi 1 mld zł. Natomiast wartość wsparcia na lata przyszłe ma zostać ustalona przez rząd.
 
Dlaczego zmiana, skoro było dobrze?
 
Posłowie opozycji dopytywali przewodniczącego komisji i pozostałych posłów reprezentujących rządzącą większość, dlaczego mechanizm wsparcia dróg lokalnych przenoszony jest z powrotem do resortu transportu - za czym wtedy optowali - skoro tak mocno uzasadniano kilka lat temu wprowadzenie obecnie obowiązującego rozwiązania. Przewodniczący komisji wyjaśnił, że intencją obecnej zmiany jest lepsze zarządzanie całą siecią dróg w kraju i resort infrastruktury jest do tego najwłaściwszy.
 
Kiedy nowe wsparcie?
 
Obecny na posiedzeniu wiceminister infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz, dopytywany przez posłów kiedy ruszy nowy program, odpowiedział, że uzgodnienia miedzy resortami zostały już poczynione i nowe rozwiązanie ma być przyjęte przez rząd w pierwszym półroczu br.
Pt., 16 St. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża