Będzie nowe rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu postępowania, sposobu ustalania dochodu oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach w sprawach o ustalenie prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego. 9 lutego projekt został opublikowany na stronie Rządowego Centrum Legislacji.
Konieczność wydania nowego rozporządzenia jest konsekwencją wejścia w życie ustawy z 24 czerwca 2021 r. o zmianie niektórych ustaw związanych ze świadczeniami na rzecz rodziny. Nowelizacja wprowadziła podstawy prawne do uruchomienia nowej usługi samodzielnego pozyskiwania przez gminy danych podatkowych z Ministerstwa Finansów niezbędnych do ustalenia uprawniającego do świadczeń z funduszu alimentacyjnego dochodu z tytułu działalności opodatkowanej na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, karta podatkowa, ryczałt od przychodów osób duchownych).
Poprzednio, w celu ustalenia dochodu z tytułu działalności opodatkowanej na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, wnioskodawca, nawet jeżeli wniosek składał elektronicznie, zobowiązany był uzyskać tradycyjną drogą i dołączyć do wniosku papierowe zaświadczenie z urzędu skarbowego zawierające odpowiednie dane niezbędne do ustalenia dochodu z tego rodzaju działalności.
W związku z powyższym, upoważnienie ustawowe do wydania rozporządzenia nie obejmuje już zakresu informacji jakie mają być zawarte w zaświadczeniu naczelnika urzędu skarbowego, dotyczącym członków rodziny rozliczających się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Jak wskazuje resort opisana usługa teleinformatyczna została uruchomiona.
Z projektem można zapoznać się tutaj.