Ministerstwo Edukacji i Nauki przedłożyło do zaopiniowania Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego projekt Kryteriów podziału rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2022.
Na 2022 r. zaproponowano ustalenie następujących kryteriów podziału rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej:
- Dofinansowanie z tytułu wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych, polegającego na wzroście liczby uczniów przeliczeniowych w odniesieniu do danych przyjętych do naliczenia algorytmem części oświatowej subwencji ogólnej na 2022 r.
- Pomoc jednostkom samorządu terytorialnego w usuwaniu skutków zdarzeń losowych w budynkach szkół i placówek oświatowych publicznych, prowadzonych lub dotowanych przez jednostki samorządu terytorialnego – z wyłączeniem przedszkoli ogólnodostępnych oraz innych form wychowania przedszkolnego.
- Pomoc jednostkom samorządu terytorialnego w usuwaniu skutków działania żywiołów w budynkach szkół i placówek oświatowych, publicznych prowadzonych lub dotowanych przez jednostki samorządu terytorialnego.
- Dofinansowanie kosztów związanych z wypłatą odpraw dla zwalnianych nauczycieli w szkołach i placówkach oświatowych w trybie art. 20 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela albo przechodzących na emeryturę na podstawie art. 88 ustawy - Karta Nauczyciela w związku z art. 20 ww. ustawy Karta Nauczyciela.
- Dofinansowanie doposażenia publicznych szkół i placówek oświatowych, prowadzonych lub dotowanych przez jednostki samorządu terytorialnego, w zakresie pomieszczeń do nauki w nowo wybudowanych budynkach oraz nowych pomieszczeń do nauki pozyskanych w wyniku adaptacji.
- Dofinansowanie doposażenia pomieszczeń dla szkół rozpoczynających kształcenie w nowych zawodach.
- Wsparcie szkół w zakresie zorganizowania dodatkowych zajęć specjalistycznych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Korekta części oświatowej subwencji ogólnej z tytułu błędów statystycznych.
- Dofinansowanie innych zadań o jednorazowym charakterze nieuwzględnionych w części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2022.
Z pełną treścią dokumentu wraz z załącznikami można zapoznać się tutaj.