Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nowe zawody w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego

Nowe zawody w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego fotolia.pl

Właściwe resorty zwróciły się do Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego o wyrażenie opinii do wniosków dotyczących włączenia do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego nowych zawodów i dodatkowych umiejętności.

Podczas grudniowego posiedzenia Zespół ds. Edukacji, Kultury i Sportu pozytywnie zaopiniował 5 takich wniosków wskazanych poniżej:

  1. Wniosek o wprowadzenie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego nowego zawodu – technik przemysłu jachtowego (Ministerstwo Infrastruktury)
  2. Wniosek o wprowadzenie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego nowych zawodów – monter konstrukcji targowo-wystawienniczych i technik obsługi przemysłu targowo-wystawienniczego (Ministerstwo Rozwoju i Technologii)
  3. Wniosek o wprowadzenie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego nowych zawodów – technik montażu i automatyki stolarki budowlanej oraz zmianę podstawy programowej w zawodzie: monter stolarki budowlanej (Ministerstwo Rozwoju i Technologii)
  4. Wniosek o wprowadzenie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego dodatkowej umiejętności zawodowej pn. „ Prowadzenie gospodarstwa rolnego w systemie rolnictwa ekologicznego” (Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi)
  5. Wniosek o wprowadzenie do klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego nowego zawodu "technik izolacji przemysłowych" (Ministerstwo Rozwoju i Technologii)

Jest to pierwszy krok do dalszych prac tj. określenie celów i zadań kształcenia w tych zawodach, a także podstawy programowej. 

Biorąc pod uwagę, że w ciągu roku pojawia się kilka/kilkanaście analogicznych wniosków, strona samorządowa Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu KWRiST poprosiła resort edukacji o przygotowanie informacji, jak wygląda sytuacja z zawodami, umiejętnościami, które zostały uwzględnione w klasyfikacji po pozytywnej opinii Zespołu. Mowa głównie o danych na temat tego jakie jest zainteresowanie młodzieży takimi kierunkami kształcenia oraz ile klas w danym zawodzie/z daną umiejętnością zostało uruchomionych.

Czw., 16 Gr. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka