11 lutego br. odbyło się posiedzenie Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, na którym poruszono istotną z punktu widzenia funkcjonowania starostw powiatowych kwestię nakładania kar za niedokonanie zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdów zarejestrowanych w kraju oraz za brak rejestracji pojazdów sprowadzonych z krajów UE.
Przedstawiciele strony samorządowej ocenili ww. przepisy negatywnie ze względu na wzrost liczby zgłoszeń nabycia/zbycia pojazdów bez dodatkowego finansowania, problemy z interpretacją przepisów dot. samej procedury. Zwrócono uwagę, że przepisy należy zmienić jak najszybciej, a pandemia nie może wstrzymywać prac nad przygotowaniem poprawionych rozwiązań.
W odpowiedzi przedstawiciele MI podkreślali, że przepisy o nabyciu/zbyciu funkcjonują od 1998 r., a sankcje karne zostały wprowadzone po zarzutach UE. Jednocześnie zadeklarowali wolę współpracy przy nowelizacji przepisów i wypracowaniu wspólnego rozwiązania. Zapowiedzieli wystąpienie do strony samorządowej o przekazanie niezbędnych do tego danych.
Samorządowcy zaproponowali, by wrócić do poprzedniego projektu, który został już skierowany przez rząd do parlamentu poprzedniej kadencji (a został zmieniony w toku prac parlamentarnych) i pracować nad nim dalej .
Kwestia ta powróci na jeden z kolejnych posiedzeń Zespołu.