Konieczność koordynacji planowanych i finansowanych z różnych źródeł inwestycji z zakresu objętego wsparciem w Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa 2014-2020 legła u podstaw idei powołania przez Ministra Administracji i Cyfryzacji Zespołu do spraw koordynacji działań w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych.
Zadania Zespołu zostały jednak określone znacznie szerzej. Katalog jest tak imponujący, że przytaczamy go w całości. Znajdują się w nim takie zadania jak:
1) gromadzenie i analiza informacji o działaniach koordynacyjnych podejmowanych w ramach projektów dziedzinowych z zakresu w szczególności infrastruktury informacji przestrzennej, e-administracji, ochrony zdrowia, kultury i dziedzictwa narodowego;
2) opracowanie i uzgadnianie rekomendacji dla właściwych instytucji zarządzających i komitetów monitorujących dotyczących kryteriów wyboru projektów;
3) ustalanie zasad wymiany informacji i wymiana informacji o projektach i przedsięwzięciach realizowanych ze środków publicznych i dotyczących e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych, w celu efektywnego wykorzystania środków publicznych oraz zapewnienia nienakładania się zakresu projektów;
4) wymiana informacji o planowanych inicjatywach, działaniach i rozwiązaniach prawnych lub standardach interoperacyjności podejmowanych i przyjmowanych w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych na szczeblu unijnym, krajowym i regionalnym;
5) proponowanie właściwym instytucjom lub beneficjentom właściwej kolejności realizacji projektów;
6) monitorowanie efektów polityki państwa z uwzględnieniem wpływu polityki spójności w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego i rozwoju kompetencji cyfrowych oraz formułowanie rekomendacji w tym zakresie;
7) współpraca w celu zapewnienia i monitorowania interoperacyjności systemów teleinformatycznych wykorzystywanych do realizacji usług publicznych (w szczególności realizowanych drogą elektroniczną) i udostępniania informacji sektora publicznego realizowanych w ramach projektów;
8) monitorowanie efektów i wpływu projektów finansowanych w ramach polityki spójności na realizację polityki państwa w zakresie informatyzacji, w tym przekazywanie informacji o planowanych do wdrożenia na szczeblu centralnym działaniach strategicznych;
9) identyfikacja i wsparcie usuwania barier, w szczególności prawnych, organizacyjnych lub finansowych, w realizacji projektów;
10) identyfikacja i rozpowszechnianie dobrych praktyk zarządczych i technologicznych;
11) współpraca na rzecz tworzenia bazy projektów w obszarze rozwoju kompetencji cyfrowych;
12) współpraca w celu zapewnienia komplementarności rozwiązań wdrażanych na poziomie krajowym i regionalnym, w szczególności w projektach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa i regionalnych programów operacyjnych;
13) identyfikacja możliwości realizacji komplementarnych przedsięwzięć i projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych finansowanych z udziałem środków publicznych w szczególności w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz regionalnych programów operacyjnych;
14) proponowanie właściwym instytucjom lub beneficjentom działań naprawczych w przypadku zidentyfikowania problemów związanych z brakiem interoperacyjności lub nakładaniem się zakresów projektów.
Wszystkie te zadania Zespół ma zrealizować spotykając się nie rzadziej niż… raz na kwartał.
Projekt zarządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie powołania Zespołu do spraw koordynacji działań w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych został skierowany do zaopiniowania przez Zespół ds. Społeczeństwa Informacyjnego.