Najważniejszym tematem posiedzenia Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska w dniu 15 kwietnia było zaopiniowanie podziału środków rezerwy subwencji ogólnej w 2014 roku. Emocji dostarczyły starania realizatorów dwóch inwestycji – remontu mostu w Tczewie oraz Drogowej Trasy Średnicowej o zwiększenie przyznanych im środków.
Ostatecznie, jak już informowaliśmy na naszych łamach, udało się osiągnąć konsensus. Zajęło to jednak tyle czasu, że tak właściwie istotna z punktu widzenia strategicznego debata systemowa dotycząca zagospodarowania i planowania przestrzennego przeszła bez większego echa.
Spośród pięciu projektów ujętych w porządku obrad trzy zostały przesunięte do decyzji strony samorządowej. W przypadku projektu rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz projektu rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie sposobu wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji wynikało to z faktu braku odpowiedzi na pytania postawione przez samorządy województw. Z kolei projekt założeń projektu ustawy – Prawo wodne wzbudził tak liczne uwagi, że niezbędne było odroczenie prac do czasu pisemnego ustosunkowania się przedstawicieli projektodawców.
Pozytywnie zostały natomiast zaopiniowane:
· projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie określenia granicy portu morskiego od strony lądu w Helu;
· projekt rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie ustanowienia planu ochrony dla Białowieskiego Parku Narodowego.