Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci ma na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Zgodnie z obecnym brzmieniem rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 litego 2009 roku w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci jest one prowadzone w przedszkolach, szkołach podstawowych, ośrodkach oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Nie miało zatem miejsca w dodatkowych formach wychowania przedszkolnego.
Lukę tę usuwa rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, którego projekt trafił pod obrady Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu. Konsekwencją rozszerzenie zakresu miejsc, gdzie jest udzielane wspomaganie, jest przyznanie osobie kierującej inną formą wychowania przedszkolnego uprawnienia do powoływania zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i kierowania jego pracami, a także ustalania miejsca prowadzenia zajęć.