Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ułatwienia administracyjne dla przedsiębiorców

W ramach poprawiania warunków prowadzenia działalności gospodarczej Ministerstwo Gospodarki przygotowało projekt założeń projektu ustawy o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce. Choć tytuł projektu pozostaje bez zmian, to jego zawartość ulega modyfikacjom. Wersja po uwzględnieniu sugestii Rady Ministrów wyrażonej na posiedzeniu w dniu 9 października b.r. trafiła do zaopiniowania przez Komisję Wspólną.

Obecnie projekt opiera się na trzech filarach, którymi są:
1.    Poprawa płynności finansowej przedsiębiorców oraz wsparcie inwestycji. W tym zakresie proponowane są takie rozwiązania jak:

  1. ułatwienia w metodzie kasowej rozliczania VAT dla małych przedsiębiorców,
  2. kasowe rozliczenia przeterminowanych faktur w podatkach dochodowych,
  3. niezaliczanie zobowiązań z tytułu umów PPP do długu publicznego i deficytu sektora finansów publicznych,
  4. zapewnienie sukcesji podatkowej przy przekształcaniu osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w jednoosobową spółkę kapitałową;

2.    Ograniczenie obowiązków informacyjnych

3.    Sprawna administracja. Do działań w tym zakresie zaliczono:

  1. zapewnienie publikowania przez ZUS, NFZ i KRUS wydanych interpretacji,
  2. wskazanie zakresu przedmiotowego interpretacji indywidualnej w prawie ubezpieczeń społecznych i opieki zdrowotnej;
  3. zniesienie możliwości dokonywania wymiaru uzupełniającego przy zwrocie sprawy organowi pierwszej instancji przez organ rozpatrujący odwołanie.

Zachęcamy do zapoznania się z całością projektu.

Czw., 18 Prn. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski