Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Funkcjonalność systemów monitorowania w ochronie zdrowia

W procesie sukcesywnego ustalania wymogów dla poszczególnych składowych systemu informacji w ochronie zdrowia kolej nadeszła na systemy monitorowania: System Monitorowania dostepu do  Świadczeń Opieki Zdrowotnej, Zintegrowanego System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi oraz System Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych. Odnoszący się do nich projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie minimalnych wymagań dla niektórych systemów teleinformatycznych funkcjonujących w ramach obsługi systemu informacji w ochronie zdrowia został właśnie skierowany do Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.

System Monitorowania Dostępności do Świadczeń Opieki Zdrowotnej ma zapewnić co najmniej możliwość:

  1. wyszukiwania usługodawcy udzielającego określonych świadczeń opieki zdrowotnej;
  2. porównywania średniego czasu oczekiwania na udzielenie określonego świadczenia opieki zdrowotnej pomiędzy usługodawcami;
  3. automatycznego przeniesienia do systemu teleinformatycznego wybranego usługodawcy prowadzącego listę oczekujących na świadczenie;
  4. generowania i udostępniania usługobiorcom analiz i raportów dotyczących danych w nim zawartych.

Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczym ma zapewnić co najmniej:

  1. przekazywanie w postaci elektronicznej przez przedsiębiorców prowadzących działalność polegającą na prowadzeniu hurtowni farmaceutycznej, kwartalnych raportów dotyczących wielkości obrotu produktami leczniczymi, wraz ze strukturą tego obrotu;
  2. przekazywania przez kierownika apteki raportów zawierających informację o obrocie i stanie posiadania określonych produktów leczniczych.

System Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych ma z kolei umożliwiać:

  1. gromadzenie biorczych informacji pozwalających na określenie potrzeb szkoleniowych;
  2. gromadzenie zbiorczych informacji dotyczących kształcenia pracowników medycznych, w tym kształcenia specjalizacyjnego;
  3. wspomaganie procesem zarządzania systemem kształcenia pracowników medycznych.
Czw., 24 Mj. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski