Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Prace nad kryteriami podziału rezerwy drogowej wreszcie zaczęte wcześniej

W minionych latach nie udało się zrealizować postulatu środowisk samorządowych, aby prace nad kryteriami podziału rezerwy drogowej rozpocząć z wyprzedzeniem wystarczającym do spokojnego przygotowania się zainteresowanych jednostek do ubiegania się o środki. Ta zła tradycja została przerwana – kryteria podziału rezerwy na rok 2014 już w lipcu zostały skierowane do Komisji Wspólnej.

Projekt nie zawiera żadnych rewolucyjnych zmian, tzn.:

  • w zakresie inwestycji na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w miastach na prawach powiatu preferowane będą kolejno: zadania inwestycyjne obejmujące budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, którym nadane zostały jednolite numery inwentarzowe (w szczególności zadania realizowane w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, przy czym wnioski takie będą analizowane indywidualnie), zadania obejmujące budowę lub przebudowę ciągów drogowych przebiegających przez obszar co najmniej dwóch jednostek samorządowych, dla realizacji których zawarte zostało porozumienie o jednoczesnej ich realizacji, przy zastosowaniu takich samych parametrów technicznych przez wszystkie jednostki, a wreszcie zadania dotyczące budowy lub przebudowy ciągów drogowych stanowiących obwodnice miast;
  • w zakresie remontu, utrzymania, ochrony i zarządzania drogami krajowymi i wojewódzkimi w granicach miast na prawach powiatu preferowane będą projekty dotyczące remontów dróg lub obiektów inżynierskich.

We wszystkich wymienionych wyżej przypadkach poziom dofinansowania nie będzie mógł być wyższy niż 50% wartości zadania.

Realizacja ustawowego kryterium utrzymania rzecznych przepraw promowych o średnim natężeniu ruchu w skali roku powyżej 2000 pojazdów na dobę będzie uzależniona od wyniku pomiaru ruchu na poszczególnych przeprawach. W praktyce tradycyjnie okaże się, że jedynymi przeprawami spełniającymi ten warunek będą przeprawy w Świnoujściu.

Zgodnie z przedłożonym projektem jako termin składania wniosków o dofinansowanie ma być wskazany 21 lutego 2014 roku.

Czw., 11 Lp. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski