Zgodnie z informacjami stołecznego ratusza, począwszy od 13 października 2025 r. tramwaje w Warszawie znów pojadą ul. Marszałkowską oraz Grójecką. W ramach prowadzonych dotychczas prac modernizacji zostały poddane również tory od ul. Królewskiej do ul. Senatorskiej, a także dokonano wymiany nawierzchni torowiska przy Placu Bankowym.
W wyniku dokonanego remontu istotny odcinek przy ul. Marszałkowskiej będzie od tej pory torowiskiem zielonym. Na trasie Świętokrzyska – Widok postanowiono nie stosować jednak takiego rozwiązania, z uwagi na konieczność zapewnienia możliwości przejazdu dla służb ratunkowych, a przede wszystkim karetek, w związku z czym postanowiono torowisko na tym odcinku wyłożyć kamiennymi płytami. Z kolei od ul. Świętokrzyskiej do ul. Królewskiej trasę będzie uzupełniała zielona roślinność. Kiedy tramwaje ponownie wyjadą na tory, tym razem z pasażerami, do pracy przystąpi ekipa Zarządu Dróg Miejskich. Ostatni szlif inwestycji to zieleń – wzdłuż torów pojawią się nowe nasadzenia: krzewy, trawy i drzewa, które ożywią przestrzeń zaprojektowaną wcześniej przez wykonawcę robót torowych. Tramwaje od poniedziałku ponownie przejadą ul. Grójecką i w Al. Krakowską do pętli P+R Al. Krakowska. Zamknięty jednakże pozostanie fragment torów na ul. Banacha. Podczas prowadzonych robót renowacji uległy także przejazdy przez tory na ul. Bakalarskiej i 1 Sierpnia.
Efektem finalizacji prac jest przede wszystkim powrót na swoje dotychczasowe trasy tramwajów linii 4, 15, 16 i 18. W poniedziałek na swoje stałe trasy wracają tramwaje linii 4 (Żerań Wschodni – Wyścigi), 15 (Marymont-Potok – P+R Aleja Krakowska), 16 (Miasteczko Wilanów – Piaski, z częścią kursów kończących trasę na Muranowskiej) oraz 18 (Żerań FSO – PKP Służewiec). Jednocześnie kończy kursowanie linia zastępcza 66, uruchomiona na czas prac, a autobusy 151 i 520 będą kursowały według swoich wcześniejszych rozkładów: odpowiednio na Plac Konstytucji oraz do Dworca Centralnego. Dla pasażerów oznacza to nie tylko koniec objazdów, ale i wygodniejszy dostęp do wielu dzielnic – bez przesiadek i z krótszym czasem przejazdu. Ułatwienia czekają również na kierowców. Na odcinku między ulicą Królewską a Widok możliwa będzie jazda dwoma pasami w każdą stronę. Ponadto wytyczone zostaną nowe możliwości skrętu – w stronę placu Bankowego będzie można skierować się w Sienkiewicza i Świętokrzyską, a jadąc w kierunku ronda Dmowskiego – w Świętokrzyską.
Zmiany w organizacji ruchu tramwajowego przewidują także w tym samym terminie powrót na swoje stałe trasy tramwajów linii 9 (Gocławek/Wiatraczna – P+R Aleja Krakowska), 15 (Marymont-Potok – P+R Aleja Krakowska), 27 (Marymont-Potok – Cmentarz Wolski) oraz 14 (Miasteczko Wilanów – Plac Narutowicza). Bez zmian przy tym pozostaną trasy tramwajów linii 1 (Annopol/Żerań Wschodni – pl. Narutowicza/P+R Aleja Krakowska), 7 (Kawęczyńska-Bazylika – pl. Narutowicza) i 25 (Annopol – pl. Starynkiewicza).
Finalizacja prac modernizacyjnych linii tramwajowych wiąże się także z likwidacją zastępczych linii autobusowych Z-9 i Z14. Do pętli przy parkingu P+R Aleja Krakowska wrócą autobusy linii: 124, 703, 706, 707, 711, 715, 721, 728 i 733. Dodatkowo, od poniedziałku kierowcy znów będą mieli do dyspozycji wszystkie pasy ruchu na ul. Grójeckiej, pomiędzy placem Narutowicza a ulicą Baśniową.
Przedstawiciele władz miasta poinformowali, że w najbliższych tygodniach prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe wzdłuż torowiska, co może się wiązać z miejscowym zwężeniem pasów jezdni w sąsiedztwie torów. Z kolei późną jesienią torowisko zyska nową jakość – między szynami posadzony zostanie rozchodnik, jednakże prace z tym związane nie wpłyną na przejazdy tramwajów. Na skrzyżowaniu z ulicą Banacha ruch nadal będzie odbywał się tylko jedną jezdnią, a sama ul. Banacha pozostanie zamknięta dla samochodów na odcinku do Grójeckiej. Przewidywany okres przerwy w funkcjonowaniu ruchu tramwajowego do pętli Banacha szacuje się na koniec bieżącego roku.