Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kolejne 5 kilometrów DK84 – ogłoszono przetarg

Kolejne 5 kilometrów DK84 – ogłoszono przetarg fotolia.pl

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a konkretnie jej rzeszowski oddział otworzył przetarg mający wyłonić wykonawcę prac przygotowawczych dotyczących rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz-Lesko. Inwestycja ma polegać na budowie prawie 5-kilometrowego odcinka DK84, a także modernizacji dwóch mostów znajdujących się kolejno na rzece Osława w Zagórzu oraz na rzece San w Postołowie. Termin na składanie ofert został wyznaczony przez organizatora przetargu na 14 listopada 2025 r.

Podkreślenia wymaga fakt, iż obecne postępowanie to już druga próba wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej dla tej inwestycji. Pierwszy przetarg został unieważniony, gdyż złożone oferty wykraczały poza budżet jaki został wyznaczony na wykonanie przedsięwzięcia. Celem wyłonienia zwycięzcy konkursu postanowiono zmodyfikować warunki kolejnego przetargu, przykładowo poprzez ograniczenie zakresu badań w rejonie osuwisk i pozostawienia obowiązku pełnego rozpoznania tylko dla obszarów mogących mieć wpływ na realizację przedsięwzięcia lub takich, na które to inwestycja może oddziaływać.

Rzeczniczka GDDKiA – Joanna Rarus podała do publicznej wiadomości, iż przetarg przewiduje opracowanie elementów koncepcji programowej, przeprowadzenie kompleksowych badań geologicznych oraz opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej. Tym samym prace, które będą wchodziły w zakres obowiązków zwycięzcy konkursu to chociażby zabezpieczenie osuwisk, budowa chodników oraz zatok postojowych, a także budowa dodatkowego pasa celem umożliwienia kierowcom wyprzedzania na podjeździe.

DK84 to jeden z kluczowych ciągów komunikacyjnych w Bieszczadach, prowadzący od zachodniej części Podkarpacia do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku. Zdaniem rzeczniczki GDDKiA, modernizacja drogi i zwiększenie jej nośności do 11,5 tony na oś to konieczność, szczególnie w kontekście rosnącego ruchu ciężarowego. Dane z 2021 roku pokazują, że odcinek między Zagórzem a Leskiem obsługiwał ponad 10 tys. pojazdów dziennie.

Śr., 8 Prn. 2025 0 Komentarzy Dodane przez: Mateusz Jabłoński