Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i budowę obwodnicy Pisza w ciągu dróg krajowych DK58 i DK63. Wykonawca, wyłoniony w postępowaniu przetargowym, przygotuje projekt budowlany i wykonawczy, a następnie – po uzyskaniu decyzji ZRID – zrealizuje inwestycję wraz z pełną infrastrukturą towarzyszącą.
Zakres inwestycji
Nowa obwodnica Pisza będzie miała długość 7,4 km i zostanie wybudowana jako droga jednojezdniowa klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach zadania powstaną:
- cztery ronda, które połączą trasę główną z istniejącym układem komunikacyjnym,
- siedem obiektów inżynierskich, w tym wiadukt nad linią kolejową i most na rzece Pisa,
- infrastruktura towarzysząca zapewniająca bezpieczeństwo i płynność ruchu.
Dzięki realizacji inwestycji mieszkańcy zyskają bezpieczniejsze warunki życia, a układ komunikacyjny miasta zostanie odciążony od ruchu tranzytowego. Nowa trasa poprawi przepustowość dróg i ułatwi podróże zarówno mieszkańcom regionu, jak i kierowcom przejeżdżającym przez Warmię i Mazury.
Harmonogram
Rozpoczęcie robót budowlanych zaplanowano na III kwartał 2027 r.. Dokumentacja przetargowa dostępna jest na platformie zakupowej GDDKiA.
Program budowy 100 obwodnic
Obwodnica Pisza powstaje w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Dzięki niemu kierowcy od sierpnia 2022 r. korzystają już z obwodnicy Smolajn (DK51). Na etapie realizacji znajduje się obwodnica Gąsek (DK65), a procedury środowiskowe trwają dla obwodnic Olsztyna i Dywit (DK51) oraz Szczytna (DK53/57/58).
Na liście rezerwowej programu znajduje się również obwodnica Dobrego Miasta (DK51). Jej realizacja będzie możliwa po uzyskaniu finansowania i ogłoszeniu przetargu na roboty budowlane.
Źródło: GDDKiA