Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Na rzecz lokalnej społeczności: Nowy autobus elektryczny zaliczy debiut drogowy w Warszawie

Na rzecz lokalnej społeczności: Nowy autobus elektryczny zaliczy debiut drogowy w Warszawie fot.pixabay

Na warszawskie ulice wyjedzie nowy autobus elektryczny o długości 12 metrów, na jednym ładowaniu osiąga nawet 400 kilometrów, a jego przyciągająca uwagę stylistyka została doceniona nagrodą Busworld Design Award podczas Busworld Europe. Możliwości autobusu sprawdzą stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe podczas długodystansowych testów.

Warszawa nie tylko jest polskim liderem w zakresie inwestycji w zeroemisyjny transport, ale plasuje się także w ścisłej czołówce europejskich stolic pod względem rozwoju elektromobilności. Jeżeli dodamy do tego rozbudowany system komunikacji miejskiej, otrzymamy ambitne wyzwanie, które chętnie podjęliśmy. Yutong U12 zagości na warszawskich ulicach przez najbliższy rok, co pozwoli potwierdzić jego wysokie parametry eksploatacyjne w różnorodnych warunkach – mówił Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie przeprowadzą długodystansowe testy Yutonga U12, które potrwają 12 miesięcy. Wszystko po to, aby sprawdzić elektryczny autobus w różnych warunkach pogodowych i temperaturach. Nowy „elektryk” wyjedzie na linie 106 oraz 178.

Miejskie Zakłady Autobusowe od lat realizują politykę czystego ekologicznego transportu. Jesteśmy jednym z europejskich liderów zielonej komunikacji miejskiej posiadając 160 autobusów elektrycznych. Planujemy kolejne zakupy taboru zeroemisyjnego, dlatego testujemy autobusy elektryczne różnych firm, w tym pojazd marki Yutong – mówił prezes zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie, Jan Kuźmiński.

Zeroemisyjny autobus wyróżnia nawet 400-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu, osiągany dzięki bezkobaltowym bateriom o wysokiej sprawności oraz rekuperatorowi energii - umożliwiającemu odzyskiwanie jej podczas hamowania, co ma szczególne znaczenie w warunkach miejskich. Nowy „elektryk” posiada również najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę. Tak zaawansowane rozwiązania znacznie wykraczają ponad rynkowe standardy wyposażenia elektrycznych autobusów.

O komfort i wygodę pasażerów dbają m.in. automatyczna klimatyzacja, elektryczne ogrzewanie oraz siedzenia wyposażone w ładowarki USB. Konstrukcja autobusu jest niskopodłogowa, odpowiadając na potrzeby osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. Nowy autobus jest przyjazny także dla kierowcy, zapewniając mu panoramiczny kokpit, zestaw kamer z 360-stopniowym widokiem oraz pełną kontrolę - również zdalną - kluczowych danych i parametrów.

Źródło: IP

Śr., 17 Mj. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska