Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Na S6 i S7 powstanie system sterowania ruchem

Na S6 i S7 powstanie system sterowania ruchem fotolia.pl

GDDKiA informuje o podpisaniu umowy na system sterowania ruchem obejmujący drogi S6 i S7. Realizacja projektu ma przełożyć się na bezpieczeństwo i płynność ruchu na drogach ekspresowych.

Wykonanie projektu jest możliwe w ramach Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T Etap I. Wartość zamówienia podstawowego została określona na 178 979 864,00 zł. Wykonanie projektu nie byłoby możliwe bez zawarcia porozumienia pomiędzy województwem warmińsko-mazurskim i województwem pomorskim oraz Centrum Zarządzania Ruchem w Dworku.

System zostanie zaimplementowany w obu partnerskich województwach. Docelowo ma objąć ok. 31 km drogi ekspresowej S6 oraz 200 km drogi ekspresowej S7. Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom.

GDDKiA informuje, że dla pobierania danych o sytuacji na drogach, by sprawnie zarządzać systemem, zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego oraz zapewniających wykrywanie zdarzeń drogowych takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery służące pozyskiwaniu obrazu z dróg objętych systemem zarządzania ruchem,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu;
  • stacje meteorologiczne.

W celu informowania kierujących pojazdami powstaną:

  • znaki zmiennej treści służące do informowania kierowców m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi;
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności, np. wypadku drogowego;
  • znaki zmiennej treści służących do informowania o warunkach pogodowych;
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem;
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

Źródło: GDDKiA 

Śr., 23 Czrw. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: