Zapraszamy do zapoznania się z podręcznikiem "Menedżer w urzędzie" będącym kolejnym produktem powstałym w ramach realizacji przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej i Związek Powiatów Polskich projektu zatytułowanego "Sprawny samorząd – program wdrożenia usprawnień zarządczych w jednostkach samorządu terytorialnego".
Podręcznik zawiera zagadnienia omawiane także podczas warsztatów z cyklu "Menedżer w urzędzie" kierowanych do kadry zarządzającej miast i powiatów, które są partnerami projektu "Sprawny Samorząd".
Tematy omawiane w podręczniku to:
- Zarządzanie organizacją
- Zarządzanie strategiczne
- Partycypacyjny model zarządzania
- Zarządzanie jakością i zarządzanie procesowe
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Komunikacja wewnętrzna i zarządzanie informacją
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie zmianą i ryzykiem
- Zarządzanie relacjami z klientem
Pełna treść podręcznika dostępna jest TUTAJ.
Głównym celem realizowanego przez ZPP i FRDL projektu jest podniesienie poziomu jakości usług świadczonych przez urzędy w nim uczestniczące poprzez:
- przygotowanie kadry zarządzającej i pracowników urzędów do stosowania nowoczesnych narzędzi i technik zarządzania w administracji publicznej;
- wdrożenie narzędzi samooceny i ciągłego samodoskonalenia;
- oraz dążenie do sytuacji, w której urzędy uczestniczące w projekcie będą stosować nowoczesne metody zarządzania w administracji publicznej.
Działania ZPP w ramach projektu obejmują wdrażaniem Systemu Analiz Samorządowych (SAS) oraz badania jakości usług w jst.
Relizowany projekt jest współfinansowanych ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.