Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Starostowie lubuscy w sprawie dróg

Starostowie lubuscy w sprawie dróg fotolia.pl

Konwent Powiatów Województwa Lubuskiego popiera inicjatywę przebudowy drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady A18 oraz pomysł budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego.

24 lutego br. w Gorzowie Wielkopolskim odbyło się posiedzenie Konwentu Powiatów Województwa Lubuskiego.

Głównym gościem posiedzenia był Władysław Dajczak, wojewoda lubuski. Jego udział był okazją do przedstawienia problemów, z jakimi borykają się samorządy powiatowe, a także możliwością zapoznania się z planami rządu w kwestii przewidywanych zadań samorządów powiatowych przy realizacji zapowiadanych nowych rozwiązań systemowych w obszarze spraw należących do właściwości powiatów.

Konwent podjął również dwa stanowiska. Pierwsze dotyczy poparcia inicjatywy przebudowy drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady A18. W stanowisku tym starostowie wyrażają zaniepokojenie wieloletnimi zaniedbaniami w sprawie przebudowy wspomnianej drogi krajowej. Zadanie to nie jest obecnie realizowane, dlatego środki na realizację tej inwestycji powinny zostać jak najszybciej zabezpieczone. Konwent zwraca się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz ministra infrastruktury i budownictwa o podjęcie działań zmierzających do sfinalizowania przebudowy drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady A18 leżącej w powiecie żarskim na granicy polsko-niemieckiej, która należy do transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T i jest korytarzem transportowym łączącym terytorium Polski z Niemcami i Ukrainą.

Drugie stanowisko dotyczy z kolei poparcia inicjatywy budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego. I tu Konwent wyraża zaniepokojenie brakiem konstruktywnych działań oraz wiążących decyzji instytucji centralnych oraz jednostek państwowych w przedmiocie budowy obwodnicy miasta Krosna Odrzańskiego – w ciągu drogi krajowej Słubice-Połupin. – Stanowisko to jest efektem obecnej sytuacji komunikacyjnej miasta będącego siedzibą powiatu, wielu znaczących dla funkcjonowania regionu służb, inspekcji, straży, urzędów, jednostek wojskowych, placówek oświatowych i wychowawczych czy też placówek szkolnictwa. Bardzo istotne jest także potęgujące się z każdym rokiem niezadowolenie społeczeństwa nie tylko powiatu, ale także użytkowników ruchu drogowego – tłumaczą starostowie. Wzrost negatywnych emocji jest spowodowany narastającym sukcesywnie obciążeniem ruchem, w tym z dużym udziałem pojazdów ciężarowych. Szacuje się go na kilkanaście tysięcy pojazdów na dobę. Sytuację pogarsza brak jakichkolwiek wymiernych działań ze strony odpowiedzialnych instytucji. – Efektem tego stanu rzeczy są zainicjowane w ostatnich dniach i planowane na najbliższe tygodnie przez lokalną społeczność oraz krośnieńskie stowarzyszenia blokady drogi 29, na wysokości „historycznego”, liczącego 110 lat mostu na rzece Odrze – mówi Mirosław Glaz, przewodniczący Konwentu Powiatów Województwa Lubuskiego. – Potrzeba budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego wraz z nowym mostem na rzece Odrze jest priorytetem w dokumentach strategicznych Województwa Lubuskiego. Potwierdzają to przyjęte założenia do Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego dla obecnego okresu planowania, jak również uwzględnienie inwestycji w Kontrakcie Terytorialnym Województwa Lubuskiego – dodaje. Wszystko to powoduje, że niezbędne jest pilne podjęcie konstruktywnych decyzji na szczeblu centralnym, o co apeluje Konwent.

Pismo zostało przekazane Prezesowi Rady Ministrów, ministrowi infrastruktury i budownictwa oraz dyrektorowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Źródło: stanowiska konwentu podjęte 24 lutego, www.powiatzary.pl

Sob., 27 Lt. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska