Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zamknięcie południowego pierścienia stolicy zakontraktowane

Zamknięcie południowego pierścienia stolicy zakontraktowane fotolia.pl
Resort infrastruktury poinformował o podpisaniu umowy na projekt i budowę oraz na nadzór nad inwestycją budowy ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy, pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska. Wykonawcy mają 41 miesięcy (bez okresów zimowych). Umowny termin zakończenia przedsięwzięcia wypada na sierpień 2020 r.
 
Inwestycję podzielono na trzy zadania. Odcinek A o długości ok. 4,6 km, od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa, z budową tunelu pod Ursynowem, kosztować ma 1,2 mld zł. Odcinek B o długości ok. 6,45 km, od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński, wraz z budową mostu przez Wisłę, pochłonie 0,8 mld zł. Odcinek C o długości ok. 7,45 km, od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska, z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, wyceniono na 0,5 mld zł.
 
W ramach całej inwestycji przewidziana jest budowę: drogi ekspresowej o długości 18,5 km, tunel pod Ursynowem, most przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, łącznie pięć węzłów oraz urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nadzór nad inwestycją kosztować ma 53,4 mln zł.
 
Źródło: mib.gov.pl
Czw., 17 Gr. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża