Kierowcy podróżujący od południa do Warszawy mogą już korzystać z nowo wybudowanego odcinka, łączącego węzeł Warszawa Janki na trasie S8 Opacz-Paszków z drogą krajową nr 7 w rejonie Sękocina.
Decyzję o pozwoleniu na użytkowanie wydał Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Dzięki temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad mogła otworzyć drugi odcinek realizowanej inwestycji. Pozwoli on na ominięcie Raszyna i Janek, gdzie kierowcy zawsze napotykają korki. GDDKiA sugeruje podróż poprzez węzeł Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Warszawa Janki na S8 Opacz-Paszków a następnie nową drogą do DK 7 w rejonie Sękocina.
Budowa trasy S8 na odcinku od węzła Opacz do węzła Paszków, wraz z powiązaniem z DK 7, zgodnie z kontraktem ma zakończyć się w grudniu br. Umowa, zgodnie z którą termin realizacji inwestycji wynosi 32 miesiące, została podpisana w kwietniu 2013 r. W lipcu do użytku został oddany pierwszy - ok. 6 km odcinek nowej trasy S8 od węzła Opacz do Janek. Zakres prac obejmuje m.in. budowę 11,5 km nowego odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Janki – Paszków), wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 w rejonie Sękocina o długości 2,4 km.
Po zakończeniu wszystkich robót trasa ekspresowa będzie miała trzy pasy ruchu w obu kierunkach, trasa GP – dwa pasy ruchu. W ramach realizacji kontraktu wybudowane zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą oraz węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków.
Inwestycja warta jest niemal 567 mln zł i współfinansowana z Programu Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: mir.gov.pl