Decyzja ustawodawcy o przyjęciu nowego modelu orzekania o kosztach związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu, powoduje wyłączenie możliwości orzekania o tych kosztach w innym postępowaniu, w tym postępowaniu prowadzonym na podstawie art. 102 § 2 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Wyrok WSA w Lublinie z 4 lipca 2013 r. sygn. III SAB/Lu 23/13. Uwaga! Wyrok jest nieprawomocny
Z tych wszystkich względów Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie stwierdził, że Prezydent Miasta nie pozostawał w bezczynności, bowiem nie był zobowiązany do rozstrzygnięcia sprawy w drodze decyzji – w granicach sprawy zakreślonych treścią żądania strony tj. rozpoznania wniosku o przyznanie zwrotu kosztów i wynagrodzenia za usunięcia oraz dozór w/w pojazdu. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie zauważył również, że uchwała Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 29 listopada 2010 r. (I OPS 1/10) nie znajduje zastosowania wobec jej nieaktualności.
Źródło: Orzecznictwo NSA