Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Wynagrodzenie wójta, starosty, marszałka do sądu pracy

Wynagrodzenie wójta, starosty, marszałka do sądu pracy fotolia.pl

Wymaga wyraźnego podkreślenia, że sprawy ze stosunku pracy, w tym sprawy wynagrodzenia, nie należą do spraw z zakresu administracji publicznej, dlatego sąd administracyjny nie posiada kompetencji do kontroli aktów organów jednostek samorządu terytorialnego podjętych w sprawach ustalania (obniżania) wynagrodzenia prezydenta. W tych sprawach właściwa jest droga przed sądem powszechnym.

Prezydent (jako pracownik samorządowy) pozostaje w stosunku pracy, tyle że nie jest to stosunek pracy nawiązany na podstawie umowy o pracę, ale na podstawie wyboru. W ramach tego stosunku pracy - a nie w ramach stosunku administracyjnego - otrzymuje wynagrodzenie.

Tak więc prawidłowość ustalenia wysokości wynagrodzenia podlega kontroli sądu powszechnego. Kwestię kognicji sądu w tego rodzaju sprawach jednoznacznie przesądza art. 43 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych stanowiąc, że spory ze stosunku pracy pracowników samorządowych rozpoznają właściwe sądy pracy (por. postanowienie NSA z dnia 6 września 2012 r., sygn. akt II OSK 1534/12, postanowienia WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 29 października 2009 r., II SA/Go 788/09 i z dnia 22 listopada 2012r., sygn. akt II SA/Go 624/12, WSA w Gliwicach z 22 kwietnia 2010 r., sygn. akt IV SA/Gl 862/09 i 6 września 2004 r., sygn. akt III SA/Gl 550/04, WSA w Olsztynie z dnia 12 lipca 2006 r., sygn. akt II SA/Ol 381/06; dostępne w bazie orzeczeń na stronie internetowej NSA).

Postanowienie WSA w Kielcach z 27 listopada 2013 r. sygn. II SA/Ke 870/13

Źródło: CBOSA

Pon., 30 Gr. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Bernadeta Skóbel