Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Podział kompetencji pracowniczych pomiędzy zarząd i starostę

Podział kompetencji pracowniczych pomiędzy zarząd i starostę fotolia.pl

Dyrektor powiatowej jednostki organizacyjnej, w tym domu pomocy społecznej, jest pracownikiem zajmującym stanowisko kierownicze i do dokonywania w stosunku do niego czynności w sprawach ze stosunku pracy uprawniony jest wyłącznie starosta.

Przytoczone powyżej regulacje prawne przewidują zatem podzieloną między zarząd powiatu i starostę kompetencję w sprawach pracowniczych w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych powiatu. Ustawa o samorządzie powiatowym w art. 32 ust. 2 pkt 5 przewiduje jako kompetencję zarządu powiatu wyłącznie zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu. Dalszych kompetencji zarządu powiatu w zakresie stosunków pracy wymienionych osób – jak już wskazano - nie można domniemywać. Dokonywanie innych czynności w sprawach z zakresu prawa pracy zostało zastrzeżone do kompetencji starosty powiatowego.

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z 5 grudnia 2012 r. sygn. II SA/Go 879/12

Źródło: Orzecznictwo NSA

Niedz., 13 Prn. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Bernadeta Skóbel