Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Reklama w internecie nadal notuje wzrost

Reklama w internecie nadal notuje wzrost fotolia.pl

Według badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, wydatki na reklamę online w Polsce w pierwszym kwartale 2013 roku wyniosły 546 milionów. W porównaniu do porównywalnego okresu roku wcześniejszego jest to wzrost o 9,6 proc. Nadal dynamicznie rosną wydatki na reklamę wideo online, dzięki czemu reklama graficzna jest obecnie liderem dynamiki.

Branża reklamy cyfrowej w Polsce nadal notuje wzrost. Pierwszy kwartał 2013 roku zakończył się wartością 546,1 milionów złotych, co przekłada się na indeks rok-do-roku na poziomie 9,6 proc.. Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, wszystkie formaty zanotowały wzrosty. Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna, która pozyskała 41 proc. udziału, czyli 2 p.p. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Reklama graficzna zawdzięcza duży wzrost głównie dzięki dynamicznie rozwijającemu się wideo online, a także popularności social media.

Na kolejnym miejscu ponownie znalazł się marketing w wyszukiwarkach (SEM), z 36 proc. udziałem w torcie. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: Ogłoszenia (16 proc.) oraz E-mail (6 proc.). Wart odnotowania jest także dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która osiągnęła ponad dwukrotną wartość w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego

- Obecnie wydatki na reklamę online rosną w stałym tempie około 10 proc.. Tyle wyniosła dynamika w pierwszym kwartale roku 2013, podobnie jak w roku 2012. Nie są to tak spektakularne wzrosty, jakie obserwowaliśmy kilka lat temu, jednak – biorąc pod uwagę, że internet jest obecnie jedynym medium, które odnotowuje wzrosty – możemy mówić o stałym, umiarkowanym wzroście, który zachowuje swe tempo pomimo wahań PKB. Duży wpływ na dynamikę reklamy cyfrowej ma obecnie wzrost reklamy wideo online, który towarzyszy redukcji wydatków na tradycyjną reklamę telewizyjną, a także dynamika SEM, która nadal rośnie szybciej niż cały rynek – mowi Paweł Kolenda, manager ds. badań IAB Polska.

Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak rok temu, najbardziej aktywny w pierwszym kwartale 2013 był sektor motoryzacji oraz finansowy. W czołówce nadal znajdują się także: handel, nieruchomości oraz telekomunikacja.

Źródło: IAB Polska, polskaszerokopasmowa.pl

Pon., 26 Sp. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka