Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Centrum Zrównoważonego Transportu wraz z samorządami walczy o fundusze na „Szczucinkę”

Centrum Zrównoważonego Transportu wraz z samorządami walczy o fundusze na „Szczucinkę” fotolia.pl

Centrum Zrównoważonego Transportu przygotowało wniosek do funduszu EOG na przygotowanie rewitalizacji i rozbudowy linii kolejowej nr 115 Tarnów – Szczucin. Wniosek ten został złożony w kwietniu w ramach otwartego konkursu programu regionalnego i przeszedł pomyślnie ocenę formalną i tym samym zakwalifikował się do kolejnego etapu jakim jest ocena merytoryczna.

Wnioskodawcą projektu jest Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Dąbrowskiego w partnerstwie z samorządami powiatu dąbrowskiego oraz powiatem tarnowskiem, powiatem buskim i miastem Tarnów.

Wniosek w latach 2014-16 przewiduje realizację m.in. następujących działań:

  • Opracowanie „Strategii rozwoju transportu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju na obszarze Partnerstwa Powiśla Dąbrowskiego".
  • Opracowanie „Studium Wykonalności rewitalizacji linii kolejowej nr 115 Tarnów – Szczucin".
  • Opracowanie „Wstępnego Studium Wykonalności dla budowy połączenia kolejowego Tarnów – Kielce".
  • Opracowanie dokumentacji technicznej i środowiskowej dla rewitalizacji linii nr 115.
  • Opracowanie dokumentacji technicznej dla adaptacji budynków dworcowych.
  • Opracowanie dokumentacji dla tras rowerowych (koncepcja sieci tras i dokumentacja budowlana dla wybranych odcinków).
  • Działania promocyjne.
  • Rozbudowane mechanizmy partycypacji społecznej.

Powiat dąbrowski wystąpił do PKP SA o przejęcie linii nr 115 już wiele lat temu i uzyskał pozytywną opinię Polskich Linii Kolejowych, ale na razie inicjatywa nie doszła do skutku z powodu nieuregulowanego statusu gruntów na odcinku w powiecie tarnowskim. Linia była planowana do wyłączenia z eksploatacji, ale w ostatnim czasie zarząd PKP PLK wycofał się z tej decyzji. Tym niemniej obecnie na całej długości linii nie są prowadzone nawet przewozy towarowe, od kiedy pod koniec 2012 roku ostatni użytkownik - skup złomu w Żabnie przeniósł się do Rzeszowa.

Wniosek o nazwie „Rozwój transportu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju na obszarze Partnerstwa Powiśla Dąbrowskiego z uwzględnieniem linii kolejowej nr 115 Tarnów – Szczucin" został złożony do funduszy EOG (Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego) w ramach programu „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego". Projekt opiewa na niecałe 2 mln zł, z czego dofinansowanie ma wynieść 85%. Wniosek został sporządzony nieodpłatnie, w ramach zadań statutowych stowarzyszenia Zielone Mazowsze.

Źródło: www.zm.org.pl

Pon., 1 Lp. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka