Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kampania społeczna: O wyższości siostry nad kucykiem

Kampania społeczna: O wyższości siostry nad kucykiem fotolia.pl

"Fajnie mieć kucyka, ale siostrę fajniej!" - stwierdza rezolutnym tonem kilkulatka, bawiąca się z siostrą w jeźdźca na koniu. Chłopiec zaś w ferworze walki na poduszki przekonuje o wyższości posiadania rodzeństwa nad mieszkaniem we własnym pokoju.

Fundacja Mamy i Taty rozpoczęła kolejną kampanię społeczną, tym razem pod hasłem "Pomyśl o dziecku". Przekaz kampanii skierowany jest do małżeństw wychowujących jedno dziecko i ma zachęcić do rozważenia decyzji o powiększeniu rodziny. Organizatorzy odwołują się do uznawanego twierdzenia, że w towarzystwie rodzeństwa dziecko rozwija się lepiej.

W Polsce prawie połowa małżeństw ma jedno dziecko. Mimo, że w badaniach Polacy deklarują chęć posiadania dwójki, trójki lub nawet większej liczby dzieci, to większość nie realizuje tego zamierzenia. Taki wybór rodzice wyjaśniają sytuacją materialną i społeczną oraz brakiem czasu, by właściwie zajmować się rodzeństwem.

Badania przeprowadzone na zlecenie Fundacji przez Grupę IQS wskazują, że młodzi Polacy widzą obecnie więcej barier (materialnych, emocjonalnych, społecznych, kulturowych) niż korzyści wynikających z rodzicielstwa i odkładają na nieokreśloną przyszłość ewentualną decyzję w tej sferze. Z drugiej strony dzisiejsi młodzi rodzice jedynaków mówią: "Chcę wszystkiego, co najlepsze dla mojego dziecka. Jestem skłonny zrobić dla niego więcej niż dla kogokolwiek innego. Staram się zaspokajać wszystkie jego potrzeby i dać mu to, co dla niego ważne".

- Zestawiamy w kampanii posiadanie w wymiarze materialnym z posiadaniem rodzeństwa - mówi Paweł Woliński, prezes Fundacji Mamy i Taty. - Chcemy przypomnieć w ten sposób rodzicom, że dla dzieci często dużo ważniejszą niż potrzeby materialne jest potrzeba posiadania rodzeństwa.

Spoty kampanijne będą emitowane w TVP i TVN. W największych miastach Polski przekaz kampanii obecny będzie na citylightach i ekranach LCD. Działania obejmą również media społecznościowe. Za obecność w internecie odpowiedzialna jest agencja interaktywna EURA7. Pod adresem www.pomyslodziecku.pl powstała strona z informacjami o wpływie rodzeństwa na wychowanie dziecka.

To trzecia ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty, po "Rozwód? Przemyśl to" (nominacja do Effie) oraz "Miłość. Lepiej na całe życie".

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Pon., 13 Mj. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: