Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Czy za osobę bliską można odebrać dane dostępowe do Zintegrowanego Informatora Pacjenta?

Czy za osobę bliską można odebrać dane dostępowe do Zintegrowanego Informatora Pacjenta? fotolia.pl

Na Narodowym Funduszu Zdrowia spoczywa obowiązek informacyjny wobec świadczeniobiorców o udzielonych świadczeniach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych. Reguluje to rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie sposobu, trybu i terminów występowania do NFZ oraz udostępniania przez NFZ świadczeniobiorcy informacji o prawie do świadczeń (…)".

Paragraf 6 tego rozporządzenia przewiduje, że dane dostępowe do systemu Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP) odbiera się osobiście w oddziale NFZ, po potwierdzeniu tożsamości osoby odbierającej.

Zgodnie ze stanowiskiem Centrali NFZ - na dzień dzisiejszy nie ma możliwości wydania danych pełnomocnikom.

W tej kwestii trwają prace Narodowego Funduszu Zdrowia z Ministerstwem Zdrowia oraz Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.

Centrala podkreśla, że są to dane bardzo wrażliwe, które NFZ musi chronić, a ZIP jest dodatkowym elementem w procesie informowania pacjenta. Pacjent, który jest np. niepełnosprawny i nie ma możliwości wyjścia z domu, może zwrócić się do NFZ z pisemnym wnioskiem o udostępnienie tych informacji w formie pisemnej.

Natomiast NFZ w ciągu 14 dni jest zobowiązany takie informacje przekazać.

Źródło: BPP

Pt., 3 Prn. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka