Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Finansowanie dróg: zmienić dysproporcje pomiędzy wsią a miastem

Finansowanie dróg: zmienić dysproporcje pomiędzy wsią a miastem fotolia.pl
Zrzeszenie Gmin Województwa Lubuskiego chwali rządowy program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. Ale chce w nim zmian. Samorządowcom przeszkadzają kryteria, które w ich opinii prowadzą do dysproporcji w dostępności finansowania dla potencjalnych beneficjentów programu, na niekorzyść gmin wiejskich.
 
Zrzeszenie apeluje o „dostosowanie kryteriów do realiów własnościowych dróg gminnych”. Obecne warunki, w opinii gmin lubuskich, preferują obszary z drogami powiatowymi. Jednocześnie, poprzez wymogi spełnienia odpowiednich parametrów i wyposażenia, program ogranicza dostęp do finansowania gminom wiejskim, których infrastruktura maj zupełnie inną specyfikę, preferując automatycznie miasta. Kolejnym postulatem jest zmniejszenie wysokości kwoty dofinansowania jednego zadania, z obecnych 3 mln zł do 1 mln. W opinii zrzeszenia, obecny znacząco ogranicza dostęp małym gminom z niewielkimi budżetami, które do tej pory nie były beneficjentami programu. Lubuscy samorządowcy gminni chcą również, by większa część zysku przedsiębiorstwa Lasy Państwowe, pochodząca z intensywnej gospodarki leśnej, trafiała do budżetu regionu, w którym ta gospodarka jest prowadzona, a tym samym, gdzie najbardziej niszczone są drogi.
 
Źródło: stanowisko nr 11/2016 Zrzeszenia Gmin Województwa Lubuskiego
Czw., 7 Lp. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża