Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Remont trasy kolejowej z Warszawy do Radomia

Remont trasy kolejowej z Warszawy do Radomia fotolia.pl
Modernizacja 27 km linii kolejowej wraz z przebudową peronów i układu torowego na szlakach i stacjach, to główne założenia podpisanej 27 lipca umowy na modernizację trasy z Warszawy-Okęcie przez Piaseczno do Czachówka Południowego. Po zakończeniu inwestycji pociągi na znacznej części odcinka przyspieszą do 160 km/godz., a pasażerowie skorzystają z nowych, wygodnych peronów.
Modernizacja linii zakłada rozbiórkę i budowę nowych torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej. Przebudowany zostanie także układ torów na stacjach i zmodernizowane zostaną perony na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy, Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny, a także przebudowane zostaną wszystkie istniejące przejazdy kolejowe. 
 
Modernizacja odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy jest realizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom LOT (A, B, F)”, który jest współfinansowany w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Podpisana umowa o wartości 462 mln zł zakłada opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót budowlanych. Jest to trzeci kontrakt na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania i budowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom. W najbliższych miesiącach PKP PLK chce ogłosić przetargi na kolejne fragmenty trasy, między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem. Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93 procentach długości, planowane jest do dofinansowania z eurofunduszy na bieżący okres.
 
Źródło: mir.gov.pl
Czw., 30 Lp. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża