Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Czy to koniec żmudnego zbierania danych dotyczących wzrostu zadań szkolnych?

Czy to koniec żmudnego zbierania danych dotyczących wzrostu zadań szkolnych? fotolia.pl

Związek Powiatów Polskich zwrócił się do Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie możliwości wykorzystania danych z systemu informacji oświatowej do wyliczania skali wzrostu zadań oświatowych.

Zagadnienie opisywaliśmy tutaj.

Podczas posiedzenia Zespołu ds. Edukacji, które odbyło się 22 stycznia br. poruszono powyższą kwestię. Dyrektor J. Jakubczuk potwierdził, że resort edukacji rozpoczął prace nad dokonaniem zmian, tak by móc na podstawie danych z systemu informacji oświatowej wyliczyć skalę wzrostu zadań oświatowych w jednostkach samorządu terytorialnego.

Jak wskazał Pan Dyrektor ministerstwo zdaje sobie sprawę jak dużym obciążeniem jest dla samorządów i szkół zbieranie i agregowanie tychże danych. Dlatego też, MEN planuje odstąpić od dotychczasowego sposobu zbierania danych w postaci szczegółowych tabel. Ponieważ wszelkie potrzebne informacje znajdują się w systemie informacji oświatowej podjęte prace będą zmierzały do tego, aby resort sam mógł wygenerować odpowiednie dane z poszczególnych miesięcy roku pokazujące skale zadań oświatowych w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego, żeby móc na podstawie tych danych wyliczyć skalę zadań w poszczególnych JST.

Takie rozwiązanie pozwoli na odciążenie od dotychczasowych prac, które były wykonywane na poziomie samorządów oraz poszczególnych szkół i placówek oświatowych.

Jak zadeklarował Pan Dyrektor założenie jest takie, że w roku bieżącym samorządy nie będą już musiały tych danych zbierać w celu złożenia odpowiednich wniosków – będzie się to działo automatycznie.

Reprezentujący na posiedzeniu Związek Powiatów Polskich, Dyrektor Grzegorz Kubalski wyraził nadzieję, że powyższe deklaracje znajdą swoje urzeczywistnienie i podziękował za zrozumienie tematu.

W odpowiedzi Dyrektor Jakubczuk zauważył, że temat na pewno powróci przy okazji najbliższych rozmów dotyczących podziału środków rezerwy 0,4%, ponieważ w tym zakresie konieczne są także techniczne zmiany systemu wnioskowania o środki z rezerwy z tytułu wzrostu zadań szkolnych, ale na ten moment nie ma żadnych sygnałów, żeby coś miało się położyć cieniem nad realizacją Jego zapewnień.

O dalszych krokach podejmowanych w tym temacie na pewno będziemy szczegółowo informować.

Pt., 24 St. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka