Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Przedstawiono propozycję podziału subwencji oświatowej na rok 2016

Przedstawiono propozycję podziału subwencji oświatowej na rok 2016 fotolia.pl

Do zaopiniowania przez Zespół Edukacji, Kultury i Sportu KWRiST Ministerstwo Edukacji Narodowej przekazało Projekt rozporządzenia w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2016.

Projekt rozporządzenia został przesłany do uzgodnień międzyresortowych, konsultacji społecznych oraz umieszczony na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej..

W zalączniku do projektu uwzględniono między innymi następujące zmiany:

  • wyższą wartość wagi dla klas I – III szkół podstawowych. Waga ta została wprowadzona po raz pierwszy w 2014 r. w związku z ustawowym wprowadzeniem limitów uczniów w oddziałach klas I–III szkół podstawowych oraz w związku z rozwojem opieki świetlicowej w skutek objęcia obowiązkiem szkolnym dzieci 6-letnich;
  • wyższą wartość wag dla placówek realizujących zadania pozaszkolne na terenie odpowiednio powiatu i województwa;
  • nowe rozwiązanie w zakresie finansowania uczniów szkół położonych w miastach, które przekroczyły próg 5.000 mieszkańców;
  • zmianę zasad finansowania uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych.

Ponad to w samym projekcie uzupełniono katalig pojęć używanych w rozporządzeniu o "korzystających z domów wczasów dziecięcych" oraz o "dzieci i młodzież lub uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym lub głębokim".

Pojęcie "korzystających z domów wczasów dziecięcych" zostało zdefiniowane jako liczba obliczona jako suma wychowanków domów wczasów dziecięcych w poszczególnych dobach roku podzielona przez 365 i zaokrąglona do liczby całkowitej w taki sposób, że końcówki wynoszące mniej niż 50 pomija się, a końcówki wynoszące 50 i więcej podwyższa do pełnej liczby całkowitej.

Natomiast pod pojęciem "dzieci i młodzieży lub uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym lub głębokim" należy rozumieć dzieci i młodzież lub uczniów posiadających odpowiednio orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy o systemie oświaty stwierdzające niepełnosprawność w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym lub głębokim albo upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym lub głębokim.

Zespół Edukacji zaopiniuje projekt podczas listopadowego posiedzenia.

Czw., 5 Lst. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka