Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Wielu pracowników używa żargonu biurowego... nie wiedząc co oznacza!

Wielu pracowników używa żargonu biurowego... nie wiedząc co oznacza! fotolia.pl

Interesujące wyniki pewnej ankiety dotyczącej biurowego żargonu zaprezentowało ostatnio w Wielkiej Brytanii Stowarzyszenie Techników Księgowych (AAT - Association of Accounting Technicians). Jak wynika z tejże analizy aż 40% pracowników przyznaje się do używania w pracy sformułowań i wyrażeń, których nie rozumie.

Biurowego żargonu używa się najczęściej:

  • w wewnętrznej korespondencji,
  • podczas spotkań zespołów,
  • podczas prezentacji wewnętrznych,
  • tworzenia notatek ze spotkań,
  • podczas rozmów z pracownikami.

Prym wiodą różne skróty (np. ASAP – as soon as possible), zapożyczenia z angielskiego (np. przesyłam feedback ze szkolenia) oraz nowo tworzone słowa.

Jakie są minusy biurowego żargonu?

  • utrudnia bądź całkowicie uniemożliwia komunikację z osobami z zewnątrz,
  • dla nowych pracowników może być całkowicie niezrozumiały,
  • zubaża rodzimy język,
  • jest niedbały, pozbawiony zasad,
  • może być używany jako sposób na budowanie przewagi nad innym pracownikiem, który nie zrozumie, czego się od niego oczekuje.

Analizując przedstawione przez ATT badania nasuwa się wniosek, iż „korpomowa” niesie więcej szkód niż pożytku…

Źródło: infopraca.pl

Śr., 12 Kw. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa