Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Najczęściej spotykane efekty konfliktów w pracy

Najczęściej spotykane efekty konfliktów w pracy fotolia.pl

Mniejsze i większe konflikty w pracy, według różnych źródeł, miewa nawet 90 procent pracowników – nie da się ich uniknąć. Na ich powstawanie i zaognianie wpływ ma wiele czynników, a konflikty nierozwiązywane lub rozwiązywane w niekonstruktywny sposób mogą być fatalne w skutkach dla pracodawców, współpracowników i podwładnych. Jakie są najczęściej spotykane efekty konfliktów w miejscu pracy?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Workfront, najczęstsze efekty konfliktów w pracy to:

  • Spadek produktywności – doświadcza go 40% pracowników,
  • Spadek pewności siebie (zarówno indywidualny jak i zespołowy) – 19%
  • Przegapione terminy oddania pracy – 18%
  • Spadek morale, zwiększona rotacja pracowników – 16%
  • Inne konsekwencje – 3%

Globalnie, konflikty w pracy zdarzają się coraz częściej, co niewątpliwie wynika z dłuższego czasu spędzanego w biurach i większego stresu, jaki odczuwamy na co dzień.

Źródło: infopraca.pl oraz workfront.com

Czw., 23 Lt. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa