Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

"Miesiąc wąsów" coraz bardziej popularny w Polsce

fotolia.pl

Listopad, to miesiąc, który został uznany na całym świecie miesiącem solidarności z mężczyznami zmagającymi się z nowotworami gruczołu krokowego oraz rakiem jąder.

Kampania społeczna zapoczątkowana w 1999 roku w Australii, znana już na całym świecie pod nazwą Movember (zbitka angielskich słów: moustache - wąsy i November - listopad) to właśnie akcja „Miesiąc wąsów”, która w ostatnich latach jest coraz bardziej popularna w Polsce.

Celem tej globalnej inicjatywy jest zachęcanie mężczyzn do zapuszczania wąsów, aby w ten sposób zwiększać świadomość kwestii dotyczących ich zdrowia, w szczególności raka prostaty, oraz zbierać środki na rzecz starannie wybranych organizacji charytatywnych działających w tej dziedzinie.

Również, by przekonać się, jak się wygląda z wąsem

Kampania ta, jest również doskonałą okazją, by zapuścić wąsy i wypróbować dowolnie wybraną stylizację. W głębi serca mężczyźni chcieliby wiedzieć, jak wyglądaliby z wąsem, ale nigdy nie biorą pod uwagę, że mogliby spróbować. Movember daje taką możliwość. Zapuszczanie wąsów to inicjatywa, która przemawia do mężczyzn. Jest to zabawna, buntownicza akcja o męskim charakterze i oczywiście dobra wymówka, by wreszcie przekonać się, jak się wygląda z wąsem.

Zainspirowane działaniami kobiet

Inicjatorem akcji nie była, jak można by się domyślać, branża medyczna. Pomysł narodził się w grupie Australijczyków zainspirowanych osiągnięciami kobiet w dziedzinie zbiórki środków na walkę z rakiem piersi.

Movember w Polsce

Popularność akcji i jej promowanie w mediach powoduje, że wielu mężczyzn także i w Polsce zapuszcza w listopadzie wąsy, zwiększając społeczną świadomość dotyczącą męskich problemów zdrowotnych. W sezonie 2012/2013 Polskiej Ligi Hokejowej do akcji przyłączyli się niektórzy zawodnicy. W 2013 roku do akcji włączyli się dziennikarze Canal+ Polska, namawiając również do udziału zawodników, trenerów i kibiców T-Mobile ekstraklasy.

Od 2013 roku funkcjonuje także społeczność: Movember Poland w Google+.

Panowie do dzieła!
 
Skrzyknijmy kolegów i zapuśćmy najdorodniejsze wąsy, jakie się tylko da (mimo lekkiego poślizgu w czasie, wszak liczy się cel).

Źródło: wikipedia.org oraz www.braun.com/pl

Czw., 13 Lst. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa