Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nie wiesz jak wysłać PIT przez Internet? Przeczytaj

Nie wiesz jak wysłać PIT przez Internet? Przeczytaj fotolia.pl

Szybciej, łatwiej i wygodniej – swój PIT możesz złożyć także przez Internet. Od początku startu systemu z tej możliwości skorzystało prawie 15 mln podatników. Nic dziwnego - wysłanie PIT przez Internet to tylko 5 kroków.

Rozliczenie w formie elektronicznej to najszybszy i najprostszy sposób złożenia zeznania rocznego. Przez Internet, bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego możesz wysłać: PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT- 39, PIT-16A, PIT-19A wraz z załącznikami. W ten sam sposób złożysz również korektę tych deklaracji. Dodatkowo system gwarantuje bezpieczeństwo przesyłanych danych. Dzięki wymogowi autoryzacji deklaracji do minimum spada ryzyko, że ktoś się podszyje pod Ciebie. Potwierdzeniem złożenia deklaracji jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Traktowane jest ono na równi z dowodem nadania listu poleconego czy potwierdzeniem złożenia zeznania bezpośrednio w urzędzie skarbowym.

Do wysłania powyższych deklaracji podatkowych powinieneś:

  • posiadać dostęp do Internetu,
  • przygotować dane, które zabezpieczają autentyczność składanej deklaracji:
    • PESEL,
    • NIP (jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą albo jesteś zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług albo płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne za zatrudnionego pracownika),
    • imię i nazwisko,
    • datę urodzenia,
    • kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu rocznym za 2011 rok.

System e-Deklaracje jest bezpieczny i całkowicie darmowy, a Twoje zeznanie zostanie przesłane bezpośrednio do urzędu skarbowego. Pamiętaj jednak, że gwarancję bezpieczeństwa dają tylko te formularze, które zostały pobrane ze strony systemu e-Deklaracje na www.finanse.mf.gov.pl.

PIT przez Internet w pięciu krokach:

  1. wejdź na stronę systemu e-Deklaracje na www.finanse.mf.gov.pl, pobierz i zainstaluj z zakładki Do pobrania aplikację e-Deklaracje Desktop lub wtyczkę (plug-in),
  2. wypełnij odpowiedni formularz w aplikacji e-Deklaracje Desktop lub pobierz formularz z zakładki – Formularze, a następnie go wypełnij,
  3. podpisz go wpisując kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu rocznym za 2011 rok,
  4. wyślij dokument,
  5. pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Jest ono dowodem traktowanym na równi z dowodem nadania listu poleconego, czy potwierdzeniem złożenia PIT-u w urzędzie skarbowym.

W przypadku pojawienia się wątpliwości zawsze możesz skorzystać z instrukcji obsługi formularzy interaktywnych zamieszczonej na stronie systemu e-Deklaracje na www.finanse.mf.gov.pl (zakładka – Instrukcje).

Jest wiele korzyści wynikających ze złożenia deklaracji w formie elektronicznej:

  • oszczędność czasu,
  • niższe koszty złożenia deklaracji podatkowej,
  • łatwość wypełnienia,
  • bezpieczeństwo przesyłanych danych,
  • gwarancja poprawności składanej deklaracji,
  • szybszy zwrot nadpłaty,
  • ochrona środowiska,
  • otrzymanie potwierdzenia złożenia deklaracji bez wychodzenia z domu.

Zobacz filmy promujące system e-Deklaracje na kanale YouTube.

Źródło: KPRM

Pt., 8 Lt. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka