Jak wygląda procedura naboru na stanowiska urzędnicze? Czego i w jakim zakresie może wymagać pracodawca? Co wolno robić urzędnikowi po godzinach, a co może się nie spodobać przełożonym? Za co można stracić posadę? Kogo nie wolno wysłać w delegację? W jakich przypadkach przysługuje nam wolne od pracy albo prawo odmowy wykonania polecenia? Jakie prawa mają pracujący rodzice? – odpowiedzi na te i inne pytania udziela publikacja Związku Powiatów Polskich pt. „Prawa pracownicze w samorządzie terytorialnym”.
Jej walorem jest to, że w zasadzie każde z poruszonych zagadnień poszerzone zostało o aktualne orzecznictwo sądowo-administracyjne, rozstrzygnięcia nadzorcze wojewodów, czy opinie Państwowej Inspekcji Pracy, resortów, raporty Najwyższej Izby Kontroli, itp.
Szeroko przytaczane są także komentarze ekspertów.
Wszystko to powoduje, że praca ma charakter praktyczny i unikatowy.
Związek Powiatów Polskich przygotował ją specjalnie z myślą o swoich członkach.
Zainteresowani materiałem mogą go otrzymać, wysyłając mejla na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zachęcamy do lektury!