Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Lublin pierwszy z certyfikatem Systemu Zarządzania Partycypacyjnego

Lublin pierwszy z certyfikatem Systemu Zarządzania Partycypacyjnego fotolia.pl

Lublin, jako pierwsze miasto w Polsce, otrzymał Certyfikat Systemu Zarządzania Partycypacyjnego. Przyznawany jest przez jednostką certyfikującą TÜV Rheinland Polska za wdrożenie procedur umożliwiających włączenie się mieszkańców w zarządzanie miastem.

System Zarządzania Partycypacyjnego oparty jest na standardzie dedykowanym szczególnie administracji samorządowej w obszarze partycypacyjnego zarządzania sprawami publicznymi.
Opracowali go niezależni eksperci ds. zarządzania w administracji, zarządzania partycypacyjnego oraz zarządzania jakością wg normy ISO 9001. Standard powstał na bazie ogromnego doświadczenia i innowacyjnych rozwiązań w zakresie budowania społeczeństwa obywatelskiego. Właścicielem Standardu jest Fundacja Inicjatyw Menedżerskich (www.fim.org.pl).
Certyfikat nadaje TÜV Rheinland Polska. Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu TÜV Rheinland Group, działającego w Niemczech od 1872 roku. Polski oddział w trakcie 20 lat działalności (od 1994 r.) zdobył pozycję lidera w dziedzinie certyfikacji systemów zarządzania, w szczególności w  administracji publicznej (www.pl.tuv.com).

Certyfikat przyznawany jest na podstawie badania auditowego prowadzonego przez niezależnych auditorów TÜV Rheinland Polska. Celem auditu certyfikującego jest potwierdzenie zgodności wdrożonych rozwiązań partycypacyjnych z wymaganiami Standardu Zarządzania Partycypacyjnego. Audit certyfikujący poprzedzony jest działaniami wdrożeniowymi polegającymi na opracowaniu i dostosowaniu istniejących wewnątrz Urzędu procedur do wymagań przedstawionych w Standardzie Zarządzania Partycypacyjnego.

Certyfikat Systemu Zarządzania Partycypacyjnego jest potwierdzeniem faktu, iż samorząd prowadzi dialog z mieszkańcami,  konsekwentnie dąży do porozumienia społecznego i wyzwalania aktywności  społecznej. Stworzenie mechanizmów działania i stałe włączanie mieszkańców w procesy decyzyjne skutkuje tworzeniem zaufania w relacjach samorząd – obywatele.

  • Główne wymagania Systemu Zarządzania Partycypacyjnego
  • Polityka informacyjna w zakresie partycypacji
  • Partnerskie relacje i współpraca z jednostkami pomocniczymi samorządu
  • Działalność edukacyjna w zakresie promowania postaw prospołecznych
  • Działania promocyjno-edukacyjne w zakresie partycypacji wśród pracowników
  • Konsultacje społeczne i ewaluacja
  • Partycypacja w dziedzinie kształtowania  budżetu
  • Funkcjonowanie ciał opiniodawczo-doradczych
  • Partycypacja w zarządzaniu wewnętrznym
  • Inicjatywy obywatelskie
  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi
  • Współpraca z przedsiębiorcami
  • Współpraca międzysektorowa
  • E-administracja

Miasto Lublin od kilku lat sukcesywnie buduje system zarządzania uwzględniający głos mieszkańców. W ramach tych prac realizuje kilka projektów wspólnie z organizacjami pozarządowymi w ramach których stara się wypracować skuteczne metody konsultacji społecznych, współpracy z organizacjami pozarządowymi, jednostkami pomocniczymi oraz ciałami doradczymi władz.

Źródło: inf. prasowa UM Lublin

Śr., 26 Mrz. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka