Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Transport niepełnosprawnych uczniów

Transport niepełnosprawnych uczniów fotolia.pl

Art. 14a ust. 4 oraz art. 17 ust. 3a pkt 1, 2 i 3 ustawy o systemie oświaty nie dają podstawy prawnej do wydania przez wójta zarządzania w sprawie zasad zwrotu kosztów przejazdu uczniów niepełnosprawnych oraz ich rodziców, opiekunów lub opiekunów prawnych z miejsca zamieszkania do szkoły lub ośrodka umożliwiającego realizację obowiązku szkolnego i obowiązku nauki w przypadku zapewnienia dowozu i opieki przez rodziców, opiekunów lub opiekunów prawnych. Tak wynika z wyroku WSA w Krakowie z 14 kwietnia 2016 r. sygn. III SA/Kr 1623/15.

Sąd podkreślił, że wskazane przepisy ustawy o systemie oświaty nie zawierają podstawy prawnej do określania w drodze zarządzenia mającego charakter aktu prawa miejscowego wysokości zwrotu kosztów wykonywania przez gminę zadania polegającego na zapewnieniu transportu i opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi w czasie przejazdu na trasie dom-szkoła-dom. Obydwa powołane wyżej przepisy wskazują na dwustronną formę działania administracji w tym zakresie, tj. na formę umowy, a nie formę jednostronną, do której należy zaliczyć formę zarządzenia. Z przepisów tych wynika bezsprzecznie, że zasady zwrotu omawianych kosztów mają wynikać z umowy.

Źródło: CBOSA

Pt., 6 Mj. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Bernadeta Skóbel