Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Pewnych rzeczy nie widać. Kampania na rzecz niewidomych

Pewnych rzeczy nie widać. Kampania na rzecz niewidomych fotolia.pl

Wybór koszuli i szybkie zapięcie guzików, mycie zębów przed lustrem, prysznic, pozostawienie kluczy w domu i szybkie ich znalezienie - wykonując podstawowe codzienne czynności, nikt nie zastanawia się nad tym, że widzi. Spot reklamowy w ramach kampanii "Guide dogs" ("Psy przewodniki") pokazuje te elementarne czynności, jakie wykonuje się każdego dnia, zwracając uwagę na pewne szczegóły.

Może nie mieć z tym problemów osoba widząca, jak zatem będzie to wszystko wyglądało z punktu widzenia osoby niewidomej? W kampanii mężczyzna w drodze do pracy kupuje kawę, płaci drobnymi i zamyka kubek pokrywką. Następnie wychodzi ze sklepu i widzi, że jego autobus odjeżdża, więc podbiega i zatrzymuje go. Szuka miejsca, poruszając się z kawą w reku w jadącym, trzęsącym się autobusie. Hasło przewodnie kampanii brzmi "Seeing is easy. Help those who can’t" ("Widzenie jest proste. Pomóż tym, którzy nie mogą").

Twórcy spotu przedstawili problem poruszając jego kilka aspektów. Przede wszystkim to, w jaki sposób niewidomi będą funkcjonować w normalnym, codziennym życiu, zależy nie tylko od nich samych, psa przewodnika, ale także od małej społeczności czy od świadomości otoczenia. Pies przewodnik nie wystarczy, jeśli w społeczeństwie nie ma świadomości i zrozumienia dla tego zjawiska. Zdarza się bowiem, że osoba z psem przewodnikiem nie może wejść do restauracji czy innych miejsc publicznych. Te psy są najważniejszymi towarzyszami w życiu każdego niewidomego, dlatego wszyscy, którzy wyrażą chęć mogą wesprzeć finansowo organizacje odpowiedzialne za odpowiednie przygotowanie zwierzaków do pełnienia tak istotnej roli.

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Pt., 22 Lst. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: