Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Dostosowanie zasad działania poradni do przepisów Prawa oświatowego

Dostosowanie zasad działania poradni do przepisów Prawa oświatowego fotolia.pl

Do konsultacji społecznych przekazano projekt nowelizacji rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych.

Projekt ten uzupełnia regulacje w związku ze zmianami jakie zostały wprowadzone w ustawie o systemie oświaty po dniu wejścia w życie przedmiotowego rozporządzenia, tj. po dniu  15 marca 2013 r., oraz przepisami ustawy Prawo oświatowe, które wejdą w życie 1 września 2017 r.

Projektowane regulacje umożliwią uwzględnienie w działalności publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych ww. zmian poprzez umożliwienie poradniom od 1 września 2017 r.:

  1. wydawania opinii, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz aktach wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy;
  2. prowadzenia wspomagania przedszkoli, szkół i placówek, z uwzględnieniem ustawy Prawo oświatowe, z uwzględnieniem rezygnacji ze wskazania analizy wyników sprawdzianu przeprowadzanego w ostatniej klasie szkoły podstawowej w związku ze zmianami wprowadzonymi w przepisach ustawy o systemie oświaty w tym zakresie;
  3. prowadzenia dokumentacji zgodnie z obowiązującymi od 1 września 2017 r. przepisami, wydanymi na podstawie w art. 47 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo oświatowe.

Projekt rozporządzenia ma wejść w życie 1 września 2017 r.

Będzie on przedmiotem obrad sierpniowego posiedzenia Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu KWRiST.

Pt., 28 Lp. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka