Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zespół do spraw edukacji: 8 x tak i 1 x nie

Posiedzenie Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu w dniu 24 kwietnia okazało się wyjątkowo monotonne – wszystkie projekty skierowane do rozpatrzenia zostały zaopiniowane pozytywnie, często bez żadnej dyskusji. Było to związane z ich tematyką.

Rozpatrzone zatem były:

1)      projekt rozporządzenia w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania;

2)      projekt rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki uchylającego rozporządzenie w sprawie stażu adaptacyjnego i testu umiejętności przeprowadzanych w toku postępowania o uznanie kwalifikacji do wykonywania działalności pilota wycieczek;

3)      projekt rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie podstawy programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego w publicznych szkołach artystycznych;

4)      projekt rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych;

5)      projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy;

6)      projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych;

7)      projekt  rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.

Zespół zaopiniował pozytywnie również propozycje podziału 0,4% rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2014. W dużej mierze brak kontrowersji wynikał z faktu, że wsparcie w ramach sytuacji losowych dotyczyło przede wszystkim szkół dotkniętych huraganem Ksawery w grudniu ub.r.

Zespół zaopiniował natomiast negatywnie wniosek gminy Kolonowskie o przyznanie dodatkowych środków finansowych na wyrównanie ubytku w dochodach wynikającego z błędnego podania przez gminę liczby uczniów mniejszości narodowej (podana została zawyżona liczba).

Pt., 25 Kw. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski