Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

System powiadamiania ratunkowego przesądzony

Zgodnie z prezentowanymi już jakiś czas temu założeniami system powiadamiania ratunkowego zostanie oparty na centrach powiadamiania ratunkowego tworzonych przez wojewodę, co do zasady w strukturze urzędu wojewódzkiego. Wojewoda będzie jednak mógł podjąć decyzję o zlokalizowaniu centrum w więcej niż jednej siedzibie, a także – w drodze porozumienia – powierzyć organizowanie i prowadzenie centrum staroście lub prezydentowi miasta na prawach powiatu, służbie, inspekcji lub straży wchodzącej w skład zespolonej administracji wojewódzkiej.

W centrach powiadamiania ratunkowego obsługiwane będą zgłoszenia alarmowe, w szczególności kierowane na numery 112, 997, 998 i 999, przy czym możliwe będzie obsługiwanie zgłoszeń alarmowych kierowanych na inne numery alarmowe podmiotów, do których zadań należy ochrona życia, zdrowia, bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także mienia i środowiska.

Wszystkie centra powiadamiania ratunkowego na terenie całego kraju mają funkcjonować w oparciu o identyczne procedury. Umożliwi to w szczególności wzajemną zastępowalność poszczególnych centrów – jeśli z jakiegokolwiek względu nie będzie możliwe skierowanie połączenia do centrum właściwego ze względu na miejsce wykonania połączenia, nastąpi automatyczne przekierowanie do innego centrum. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu dedykowanego systemu teleinformatycznego, z którym będą współpracowały w szczególności: Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna Centralna Baza Danych, Uniwersalny Moduł Mapowy oraz systemy wspomagania poszczególnych służb i straży.

Projekt ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego został zaopiniowany przez Zespół ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli w trybie obiegowym.

Pt., 28 Czrw. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski