Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Rezerwa drogowa na 2013 roku jednak z preferencją dla niekorzystających?

W czasie dyskusji nad kryteriami podziału środków rezerwy drogowej w roku 2013 na ostatnim posiedzeniu Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska strona samorządowa zgłosiła zastrzeżenia wobec priorytetowego traktowania tych jednostek samorządu terytorialnego, które dotychczas nie korzystały z tej formy dofinansowania swoich inwestycji. W przesłanym do Komisji Wspólnej piśmie Ministerstwo Finansów podtrzymało swoje wcześniejsze stanowisko odrzucając tym samym uwagi strony samorządowej.

Resort finansów wskazał, że zaproponowana preferencja stwarza możliwość wsparcia finansowego tych jednostek, którym w roku 2013 będzie one niezbędne w zakresie inwestycji drogowych (tyle że argument ten dotyczy wszystkich jednostek ubiegających się o dofinansowanie…). Minister stwierdził również, że jednostki nie korzystając ze środków rezerwy umożliwiły pośrednio wyższy stopień dofinansowania jednostek otrzymujących środki, ewentualnie otrzymanie przez niektóre jednostki środków więcej niż raz (w różnych latach funkcjonowania rezerwy).

Minister Finansów zaakceptował:

  • rozpatrywanie wniosków dotyczących dofinansowania zadań realizowanych w trybie porozumienia między jednostkami samorządu terytorialnego przed zadaniami dotyczącymi budowy i przebudowy ciągów stanowiących obwodnice miast;
  • indywidualne traktowanie zadań dotyczących obiektów mostowych wpisanych do rejestru zabytków – z uwzględnieniem stanowiska Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Czw., 10 St. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski