Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Uczeń ze szkoły do szkoły

W związku z nową delegacją ustawową zamieszczoną w ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty Minister Edukacji Narodowej przygotował projekt rozporządzenia określający zasady przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły.

Zgodnie z zaproponowanymi rozwiązaniami uczeń przechodzący z:

1)      każdej klasy ogólnokształcącej szkoły muzycznej I lub II stopnia, ogólnokształcącej szkoły baletowej lub ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych może być przyjęty do równoległej klasy systemu szkolnictwa powszechnego;

2)      zasadniczej szkoły zawodowej może być przyjęty do klasy I liceum ogólnokształcącego;

3)      klasy I lub II, klasy III lub klasy IV technikum lub liceum plastycznego może być przyjęty odpowiednio do klasy I, II lub III liceum ogólnokształcącego;

4)      klasy III zasadniczej szkoły zawodowej może być przyjęty do klasy II technikum w zawodzie, w którym wyodrębniono kwalifikację wspólną z zawodem, w którym kształcenie realizowane było w zasadniczej szkole zawodowej.

Dodatkowo uczniowie, którzy nie otrzymali promocji do następnej klasy w szkołach artystycznych lub szkołach, w której obowiązkowym zajęciem edukacyjnym jest język mniejszości narodowej lub etnicznej albo język regionalny wyłącznie ze względu na ocenę niedostateczną z przedmiotów artystycznych albo z języka mniejszości, albo języka regionalnego będą mogli przenieść się do odpowiedniej klasy programowo wyższej w odpowiednim typie szkoły publicznej.

Rozporządzenie rozstrzyga również sposób postępowania w przypadku, gdy w nowej klasie naucza się, jako przedmiotu obowiązkowego, języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny, którego uczeń uczył się w poprzedniej szkole, a rozkład zajęć edukacyjnych uniemożliwia mu uczęszczanie na zajęcia w innym oddziale lub grupie. W takim przypadku uczeń może alternatywnie:

1)      uczyć się danego języka obcego nowożytnego, wyrównując we własnym zakresie braki programowe do końca roku szkolnego;

2)      kontynuować we własnym zakresie naukę języka obcego nowożytnego, którego uczył się w poprzedniej szkole – przystępując następnie do egzaminu klasyfikacyjnego;

3)      uczęszczać do klasy z nauką danego języka obcego nowożytnego w innej szkole.

Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły będzie opiniowany na lipcowym posiedzeniu Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu.

Czw., 26 Czrw. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski