Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nowe ułatwienia dla pasażerów PKP Intercity

Nowe ułatwienia dla pasażerów PKP Intercity fotolia.pl

Możliwość wyboru miejsc w internetowym systemie sprzedaży biletów i zakończenie montażu Wi-Fi w pociągach Pendolino – to właśnie o tych udogodnieniach dla pasażerów poinformowali 27 listopada 2019 roku przedstawiciele spółki PKP Intercity.

W listopadzie 2019 roku zakończył się montaż Wi-Fi we wszystkich użytkowanych aktualnie pociągach kategorii Express InterCity Premium (EIP). Pierwszy pociąg Pendolino z bezprzewodowym internetem zaczął kursować w grudniu 2018 roku. W chwili obecnej 341 składów dysponuje już dostępem do Wi-Fi. Z usługi można skorzystać w 19 pociągach Pendolino, 20 jednostkach PesaDART i 20 składach FLIRT3 oraz 282 wagonach należących do PKP Intercity. 

Zgodnie z założeniami programu inwestycyjnego, do 2023 roku już co najmniej 77 procent pociągów przewoźnika będzie wyposażona w bezprzewodowy internet. W ciągu 10 miesięcy funkcjonowania Wi-Fi w pociągach EIP skorzystało z niego ponad 708 tysięcy pasażerów, co daje średnio 2330 osoby dziennie. Wraz ze wzrostem dostępności usługi rośnie też zainteresowanie – w październiku 2019 r. z darmowego dostępu do internetu korzystało średnio 4846 osób każdego dnia. Od początku stycznia do końca października 2019 r. pasażerowie PKP Intercity pobierali średnio 583 GB danych dziennie. W październiku każdy zalogowany użytkownik korzystał z Wi-Fi średnio przez ok. 1 godzinę i 58 minut, co pokazuje, że internet towarzyszy pasażerom pociągów Pendolino przez znaczną część podróży.

Drugim udogodnieniem wprowadzonym przez PKP Intercity jest łatwy wybór miejsca na mapie członu pociągu. Rozwiązanie zostało wprowadzone dla połączeń realizowanych od 15 grudnia br., a skorzystać z niego mogą pasażerowie pociągów Pendolino, Flirt3 i PesaDART, czyli nowoczesnych składów zespolonych. W momencie zakupu biletu przez internet pasażer uzyska dostęp do graficznej prezentacji miejsc. Na tym etapie pasażer może zdecydować, czy woli siedzieć przy oknie czy przy korytarzu. Zobaczy, gdzie jest wejście, toaleta, miejsce na bagaże. Nowe rozwiązanie ułatwia także wybieranie miejsc obok siebie w przypadku podróży z rodziną czy znajomymi.

 W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku bilety za pośrednictwem strony internetowej intercity.pl lub aplikacji mobilnej kupiło 46% pasażerów, kasy wybrało 42%.

Źródło: MI

Śr., 27 Lst. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Węgrzyn