Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

II Kongres Żeglugi Śródlądowej za nami

II Kongres Żeglugi Śródlądowej za nami fotolia.pl

Od 17 do 19 września w Opolu odbywał się II Kongres Żeglugi Śródlądowej. Jak informuje resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, ponad 700 uczestników – głównie przedsiębiorców i samorządowców – zgromadziła jego główna część, tj. konferencja pod hasłem „W stronę korzyści”.

Podczas konferencji Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie podpisało umowę na projekt budowlany i projekt wykonawczy stopnia wodnego „Ścinawa” na rzece Odrze, a także list intencyjny w sprawie współpracy pomiędzy z Aglomeracją Opolską o rozwijaniu współpracy w zakresie promocji żeglugi śródlądowej, turystyki wodnej oraz racjonalnego korzystania z zasobów wodnych.

Przed dyskusjami panelowymi, uczestnicy zapoznali się ze stanem prac nad programami rozwoju śródlądowych dróg wodnych Odry i Wisły. Monika Niemiec-Butryn, dyrektor w MGMiŻŚ odpowiedzialna za opracowanie programów, zapowiedziała, że przed końcem roku będą znane wyniki prowadzonej na zlecenie Ministerstwa analizy kosztów i korzyści dla koncepcji modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej. Dyrektor poinformowała, że w roku 2020 będą prowadzone analizy i oceny środowiskowe. W roku 2021 projekty programu rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej i programu rozwoju Drogi Wodnej rzeki Wisły zostaną przedstawione do akceptacji Radzie Ministrów.

Pierwszą część konferencji dopełnił panel dotyczący finansowania transportu wodnego śródlądowego w kolejnej perspektywie finansowej UE. Panel prowadzony był w formie debaty, w której uczestniczyli przedstawiciele europejskich organizacji zrzeszających użytkowników i administratorów śródlądowych dróg wodnych, Komisji Europejskiej, holenderskiego Ministerstwa Infrastruktury i Gospodarki Wodnej oraz MGMiŻŚ.

W programie konferencji znalazło się 10 paneli podzielonych na dwa równoległe bloki. Tematyka paneli obejmowała wyniki dotychczasowych prac nad programami rozwoju dróg wodnych, turystki rzecznej, zrównoważonej gospodarki wodnej, budowy śródlądowych dróg wodnych, najnowszych technologii wykorzystywanych w nawigacji, oczekiwań i wyzwań miasta usytuowanego nad rzeką, tradycji rodzinnych w żegludze a także ścieżek kariery w żegludze i gospodarce wodnej.

Podczas kongresu dostępna była także część wystawiennicza, w której można było oglądać produkty polskich stoczni jachtowych, sprzęt policji wodnej i służb ratunkowych oraz oferty firm turystycznych. Swoje stoiska miały centra promocji i szkoły żeglugi śródlądowej, a także administracja dróg wodnych. Największą popularnością cieszył się symulator żeglugowy prezentowany przez Zespół Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu.

Ostatniego dnia kongresu w Opolu odbyło się posiedzenie Zarządu Inland Navigation Europe – europejskiej organizacji wspierającej i promującej śródlądowy transport wodny, której MGMiŻŚ jest członkiem.

Źródło: www.gov.pl

Śr., 25 Wrz. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Bartłomiej Zydel