Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Koniec męki na dolnośląskim odcinku A4 bliski?

Koniec męki na dolnośląskim odcinku A4 bliski? fotolia.pl

Jak wygląda i w jakim stanie znajduje się około 100 km odcinek autostrady A4 pomiędzy węzłami Wrocław i Krzyżowa prowadzący do granicy naszego zachodniego sąsiada, wie z pewnością każdy kierowca, który co najmniej raz doświadczył „przyjemności podróżowania tą trasą”. Dobre wieści dla kierowców- pamiętający poprzednią epokę odcinek drogi w końcu doczeka się remontu.

Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał 23 maja br. umowę na wykonanie analizy techniczno-ekonomiczno-logistycznej wraz ze studium korytarzowym rozbudowy autostrady A4 na ponad 100 kilometrowym odcinku od Wrocławia do Krzyżowej. Dokumentację zrealizuje firma WYG International Sp. z o.o. z Warszawy. Wartość umowy to 1,7 mln zł. Wykonawca na realizację zadania ma 270 dni od podpisania umowy.

Autostrada na tym odcinku nie spełnia oczekiwań kierowców. Głównym problemem związanym z jej funkcjonowaniem jest brak trzeciego pasa (awaryjnego), zła nawierzchnia dróg oraz brak odpowiedniej infrastruktury okołoautostradowej (stacje benzynowe, toalety, parkingi, których braki szczególnie doskwiera kierowcą TIR-ów, którzy niejednokrotnie z uwagi na konieczność postoju zatrzymują swe pojazdy częściowo na zatłoczonych parkingach a częściowo na jezdni). Nie sposób nie wspomnieć też o braku płotu, chroniącego zwierzęta przez wbiegnięciem na jezdnie. Te wszystkie czynniki wpływają na fakt, ze na całym tym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 110 km/h. Z założenia maksymalna prędkość na autostradzie powinna być wyższa, bo autostrada to droga szybkiego ruchu, a założenia tego wspomniany odcinek nie spełnia.


Zadaniem projektantów będzie przeanalizowanie możliwych wariantów kompleksowych działań, mających na celu poprawę sytuacji w zakresie bezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinka autostrady A4. W ramach prac rozważa się trzy warianty przeprowadzenia modernizacji:

  1. rozbudowa istniejącej autostrady A4: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);
     
  2. budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po obecnym śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem, przeanalizowane zostanie wyburzenie obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;
     
  3. budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowane zostanie wyburzenie obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Jaki wariant zostanie wybrany?- Tego nie wiemy. Jesteśmy za to pewni jednego, przy tempie budowania dróg ekspresowych w Polsce z całą pewnością szybko tym odcinkiem nie pojedziemy.

Źródło: MI

Czw., 30 Mj. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Patrycja Grebla-Tarasek